خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی ناجا تاکید کرد:

شناسایی مجرمان اقتصادی تنها با اقدمات اطلاعاتی میسر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۸۲

علیرغم مشکلات و پیچیدگی‌های موجود در کشف جرایم اقتصادی، پلیس باید با جدیت و به نحوه احسن در شناسایی مجرمان اقتصادی بکوشد.

ایلنا: رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی بر افزایش اقدامات اطلاعاتی در راستای شناسایی مجرمان اقتصادی تاکیدکرد و افزود: در جرایم اقتصادی نمی‌توانیم مجرم محور باشیم چرا که شناسایی مجرم و اثبات جرم او کاری سخت است لذا باید به دنبال کشف بسترهای اجتماعی این جرم باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار " سید حسن بتولی "، صبح امروز در حاشیه همایش روسای ادارات مبارزه با جرائم اقتصادی گفت: علیرغم مشکلات و پیچیدگی‌های موجود در کشف جرایم اقتصادی، پلیس باید با جدیت و به نحوه احسن در شناسایی مجرمان اقتصادی بکوشد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به عمر کم پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی از عدم همکای برخی سازمان‌ها با این پلیس گلایه کرد.

وی با تاکید براینکه پیوستگی زیادی بین جرائم اقتصادی، سیاست‌ها و طرح‌های اقتصادی سازمان‌ها وجود دارد، افزود: لازم است، پلیس وارد حیطه این سازمان‌ها شود تا ضمن اطلاع از طرح‌ها و سیاست‌های آن‌ها بتواند جرایم اقتصادی که متصور از این سیاست‌ها ست را شناسایی کند؛ اگر این ارتباط نباشد پلیس در شناسایی مجرمان اقتصادی با مشکل مواجه خواهد شد.

به گفته این مقام انتظامی، جایگاه اجتماعی مجرمان اقتصادی در جامعه با دیگر مجرمان «قاتلان یا سارقان» تفاوت می‌کند و این مجرمان از بسترهای اجتماعی و قانونی و زمینه‌های انحصاری جامعه در جهت کتمان جرم خود ‌‌نهایت استفاده را می‌کنند، بنابراین پلیس باید در برخورد با این مجرمان با صراحت وارد صحنه شود.

بتولی بر افزایش اقدامات اطلاعاتی در راستای شناسایی مجرمان اقتصادی تاکیدکرد و افزود: در جرایم اقتصادی نمی‌توانیم مجرم محور باشیم چرا که شناسایی مجرم و اثبات جرم او کاری سخت است لذا باید به دنبال کشف بسترهای اجتماعی این جرم باشیم.

رییس پلیس آگاهی ناجا افزود: با شناسایی نشانگاه‌ها می‌توان مجرمان جرایم اقتصادی و زمینه‌های بسترهای بروز جرم را شناسایی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز