خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی در جمع نمایندگان عضو فراکسیون شهرهای مرزی:

ردیف‌های مستقلی در بودجه ۹۳ برای تقویت سرمایه‌گذاری مناطق مرزی در نظر گرفته است

کد خبر : ۱۳۱۸۳۸

ردیف‌های مستقلی در بودجه سال ۹۳ برای تقویت سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی دیده شده که با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این مناطق به زودی شاهد توسعه پایدار‌تر مرز‌ها خواهیم بود.

ایلنا: وزیر کشور با اشاره به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مرزنشینان گفت: ردیف‌های مستقلی در بودجه سال ۹۳ برای تقویت سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور طی سخنانی در جمع نمایندگان عضو فراکسیون شهرهای مرزی، با اشاره به مصوبات شورای عالی امینت ملی، ‌ برنامه ۵ ساله توسعه و کارگروه مرز اظهار داشت: هماهنگی‌های خوبی بین دولت و مجلس برای توسعه شهرهای مرزی در حال انجام شدن است که باید به این روند شتاب بیشتری داده شود.

وزیر کشور به تلاش‌های دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مرزنشینان اشاره کرد و افزود: ردیف‌های مستقلی در بودجه سال ۹۳ برای تقویت سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی دیده شده که با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این مناطق به زودی شاهد توسعه پایدار‌تر مرز‌ها خواهیم بود.

رحمانی فضلی، مرزنشینان را مرزداران واقعی کشور دانست و گفت: طرح جامع «توسعه پایدار کشور» با تکیه بر محورهای اقتصادی، امنیتی و زیربنایی و تأکید بر حوزه اقتصادی در حال آماده‌سازی است و طی دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در این طرح جذب سرمایه‌های مردمی و فراهم سازی بسترهای رشد و توسعه به منظور ایجاد اشتغالزایی و تولید در اولویت قرار دارد، افزود: برای توسعه جامع و پایدار مرز‌ها نیازمند اجماع ملی و منطقه‌ای هستیم و می‌بایست برای تحقق این هدف همه اقشار مردم در زمینه‌های اقتصاد، سیاست و امنیت ورود پیدا کنند.

در ابتدای این نشست که در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد نمایندگان مجلس به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص «مقابله با قاچاق، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی، تسهیل در صادرات، اشتغال پایدار، تقویت بازارچه‌ها، بهسازی جاده‌ها، ایجاد مدیریت یکپارچه مرزی و توجه بیشتر به مرزنشینان و شهرهای مرزی» پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز