خبرگزاری کار ایران

ارائه ۳۰ میلیون خدمت الکترونیکی پلیس به مردم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۶۵

اگر حوزه‌ای تولیدات خودش را داشته باشد اما کاربر اصولی و آشنا به استفاده تجهیزات، نداشته باشد آن حوزه رشد نمی‌کند، بنابراین بخش تحقیق، تولید و همچنین بکارگیری این نوع فناوری‌ها، لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

ایلنا: معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا با اشاره به اینکه این نیرو جهت گیری‌های خود را در این حوزه، از ده سال گذشته شروع کرده است، گفت: در حال حاضر سالانه ۳۰ میلیون خدمت الکترونیکی پلیسی در حوزه‌های مختلف به مردم ارائه می‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مجید سلطانی در حاشیه مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوترو تجارت الکترونیکی(الکامپ) با تاکید بر اینکه این نمایشگاه، خاستگاه به نمایش درآوردن تمام فعالیت‌های بخش دولتی و خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، گفت: هدف از شرکت معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا در این نمایشگاه به نمایش گذاشتن دستاوردهای زیرساخت‌های این حوزه به مردم است.

وی گفت: یکی از بحث‌های مهم و قابل تامل در همین راستا موضوع بکارگیری این زیرساخت‌ها است.

به گفته معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا، اگر حوزه‌ای تولیدات خودش را داشته باشد اما کاربر اصولی و آشنا به استفاده تجهیزات، نداشته باشد آن حوزه رشد نمی‌کند، بنابراین بخش تحقیق، تولید و همچنین بکارگیری این نوع فناوری‌ها، لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

سلطانی افزود: بخش‌های تحقیق وتوسعه باید کارشان را به نحو شایسته انجام داده و کاربر‌ها نیز بتوانند به خوبی از آن تحقیق و تولید استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه یکی از سازمان‌هایی که توانسته به نحو شایسته‌ای از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده کند، نیروی انتظامی است، اذعان داشت: این نیرو جهت گیری‌های خود را از ده سال گذشته شروع کرده و در حال حاضر سالانه ۳۰ میلیون خدمت الکترونیکی در حوزه‌های مختلف به مردم ارائه می‌کند.

به گفته سلطانی آن چیزی که ناجا بیشتر در نمایشگاه امسال ارائه داده در حوزه خدمات است تا هرچه بیشتر از زیرساخت‌های ICT استفاده کند.

سلطانی همچنین در پاسخ به اینکه فاصله تیم بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا با استاندارهای کشور و جهان در این حوزه به چه میزان است، گفت: خوشبختانه در حوزه‌های مختلف در این تخصص، کار شده و مهندسین ما هم در بخش سخت افزار و هم نرم افزاری از دانش خوبی برخوردارند.

این مقام مسئول با اشاره به مرکز آموزش‌های تخصصی این حوزه در ناجا گفت: در حال حاضر آموزش‌های سطح بالایی در این مرکز آموزشی ارائه می‌شود و همچنین از آموزش‌های مراکز بیرونی استفاده کرده تا مهندسینمان هرچه بیشتر سطح دانش خود را افزایش داده و همزمان و همگام با پیشرفت‌های دنیا حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام سازمان‌هایی که در فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال هستند، باید ارتباط مستمر و مطلوبی با وزارت خانه مربوطه داشته باشند، گفت: برنامه‌هایی که در سازمان برنامه نیروی انتظامی مصوب شده است برای توسعه حوزه فناوری با مشاوره این وزارت خانه و با همکاری آن‌ها به تصویب رسیده است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه‌های مصوب سالیانه برای اجرا داریم که نکته بسیار حائز اهمیتی است.

وی در پایان با آرزوی توفیق برای همه دست اندرکاران این حوزه، گفت: اگر در کشور به زیر ساخت‌ها و حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خوب پرداخته شود مسلما روند توسعه‌ای و رو به رشد چشمگیری را شاهد خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز