خبرگزاری کار ایران

اولین کارگاه منطقه‌ای آنتروپولوژی آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۴۶

آنتروپولوژی قانونی در مواردی یک راه بسیار مهم برای دستیابی به حقیقت در مورد بقایای انسانی در موارد جنایی و یا شرایط دیگر محسوب می‌شود بنابراین یادگیری آن برای همه افرادی که درگیر تحقیقات پزشکی قانونی هستند لازم است.

ایلنا: اولین کارگاه منطقه‌ای آنتروپولوژی صبح امروز با حضور دکتر احمد شجاعی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، اِوا پوآر نماینده امور حمایتی و جانشین رییس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، نمایندگان پزشکی قانونی کشورهای عراق، افغانستان، گرجستان، سریلانکا و اندونزی و ۱۵ نفر از کار‌شناسان سازمان در سالن شماره یک حوزه ریاست آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، احمد شجاعی در مراسم افتتاحیه اولین کارگاه منطقه‌ای آنتروپولوژی ضمن قدردانی از حضور مدعوین در پزشکی قانونی، گفت: با پیشرفت علم و فناوری نیاز به یادگیری بهنگام مهارت‌ها و فناوری‌های در حال ظهور بیشتر می‌شود و ما باید آماده یادگیری و استفاده از این مهارت‌های توانمندکننده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه فرصت بسیار خوبی برای یادگیری متقابل است و امید است این برنامه در افزایش کار‌شناسان هر چه بیشتر ثمربخش مهارت باشد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اهمیت مبحثآنتروپولوژی قانونی اظهار داشت: آنتروپولوژی قانونی در مواردی یک راه بسیار مهم برای دستیابی به حقیقت در مورد بقایای انسانی در موارد جنایی و یا شرایط دیگر محسوب می‌شود بنابراین یادگیری آن برای همه افرادی که درگیر تحقیقات پزشکی قانونی هستند لازم است.

وی با تأکید بر امکان انتقال دانش از طریق این کارگاه، ابراز امیدواری کرد: در ادامه راه نتایج بسیار خوبی برای ما و همکارانمان در سایر کشور‌ها از این کارگاه به دست آید.

شجاعی در ادامه با اعلام آمادگی پزشکی قانونی در فعالیت‌های علمی و پژوهشی، ‌افزود: سازمان پزشکی قانونی کشور علاقه دارد روابط علمی و پژوهشی خود را با مؤسسات دیگر گسترش دهد به ویژه برای همکارانی که مایل هستند در امر تحقیق و تدریس مشارکت داشته باشند.

در ادامه این مراسم عبدالرئوف ادیب‌زاده معاون آموزشی و پژوهشی سازمان گفت: پزشکی قانونی شاخه‌ای در طب است که یک طبیب برای گرفتن تخصص پزشکی قانونی باید یک دوره سه ساله آموزشی را طی کند و دو سال از این دوره سه ساله در سازمان پزشکی قانونی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور مسئول تربیت متخصص پزشکی قانونی است، افزود: در حال حاضر ۱۲۰ دستیار تخصصی پزشکی قانونی در سازمان در حال آموزش هستند که برای تربیت این دستیاران سازمان، هشت استان هیئت علمی دارد و با کمک اساتید این تخصص در دانشگاه‌ها آموزش دستیاران را عهده دار است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی در ایران ۳۰۰ شعبه دارد که تحت نظر ۳۰ اداره کل اداره می‌شوند(به غیر از تهران) همچنین در حال حاضر ۸۰۰ پزشک در پزشکی قانونی مشغول ارائه خدمت هستند که ۸۰ نفر آنان تخصص پزشکی قانونی دارند.

ادیب‌زاده با اشاره به توانمندی‌ها و امکانات پزشکی قانونی اعلام آمادگی کرد که پزشکی قانونی ایران می‌تواند با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کارگاه‌های آنتروپولوژی را در دیگر کشورهای همسایه برگزار کند و همزمان اساتید خود را برای ارائه مباحثآموزشی در چندین کشور معرفی کند.

به گزارش اولین کارگاه منطقه‌ای آنتروپولوژی به همت سازمان پزشکی قانونی کشور و با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با حضور نه نماینده از پزشکی قانونی کشورهای منطقه از امروز(۱۱ آذر) تا ۱۴ آذرماه سال جاری در سازمان پزشکی قانونی در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز