خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی ناجا خبر داد؛

راه‌اندازی شبیه ساز بررسی صحنه جرم در پلیس آگاهی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۹۷

به دنبال آن هستیم تا در تمامی صحنه‌های جرم، حتی در خصوص جرائم خرد مانند سرقت وسائل داخل خودرو، تیم‌های بررسی صحنه جرم حاضر شوند و در کنار آن نیز دوره‌های استاندارسازی رفتار را در راستای بهبود روش برخورد با قربانیان برای کارکنان بررسی صحنه جرم برگزار کنیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا از راه اندازی شبیه ساز بررسی صحنه جرم خبر داد و افزود: این شبیه ساز با هدف افزایش دقت و سرعت در بررسی صحنه جرم در دست راه اندازی است تا علاوه بر کشف سریع‌تر جرم، منجر به آرامش، قربانیان شود.

به گزارش ایلنا، سیدحسن بتولی گفت: نوع رفتار و برخورد ماموران آگاهی با قربانیان و مالباختگان به شدت در احساس اعتماد، آرامش و امنیت آنان و همچنین در کشف جرم نقش بسزائی دارد چرا که پس از وقوع جرم، ماموران ما اولین کسانی هستند که در صحنه حاضر می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا در تمامی صحنه‌های جرم، حتی در خصوص جرائم خرد مانند سرقت وسائل داخل خودرو، تیم‌های بررسی صحنه جرم حاضر شوند و در کنار آن نیز دوره‌های استاندارسازی رفتار را در راستای بهبود روش برخورد با قربانیان برای کارکنان بررسی صحنه جرم برگزار کنیم.

سردار بتولی از راه اندازی شبیه ساز بررسی صحنه جرم خبر داد و افزود: این شبیه سازی با کمک مرکز تحقیقات معاونت آموزش ناجا و با هدف افزایش دقت و سرعت در بررسی صحنه جرم در دست راه اندازی است.

به گفته این مقام انتظامی، صحنه‌های مختلف جرم در فضای مجازی طرح ریزی شده و کارکنان در این فضا اقدام به بررسی صحنه جرم می‌کنند تا تحت آموزش‌های عملی قرار بگیرند و در کنار این آموزش‌ها، دروسی نظیر روان‌شناسی جرم، مجرمان، قربانیان و خانواده آنان و جامعه‌شناسی جرم به آنان آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اتاق‌های فکر با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و افراد مجرب پلیس آگاهی را یادآور شد و افزود: به دنبال آن هستیم تا با توجه به شرایط روحی قربانی و بسترهای اجتماعی جرم علاه بر بررسی بهتر صحنه‌های جرم، منجر به آرامش، امیدواری و رضایت، مالباختگان و قربانیان شویم.

بتولی با بیان اینکه شهروندان در صورت وقوع سرقت بلافاصله با پلیس ۱۱۰، تماس بگیرند، گفت: پس از اعلام مالباختگان، ماموران کلانتری محل در صحنه حاضر شده و وقوع سرقت را تایید و به پلیس آگاهی اعلام می‌کنند، سپس ماموران بررسی صحنه جرم در اولین فرصت برای بررسی‌های لازم در محل حضور پیدا می‌کنند.

وی یادآور شد: سرقت منزل و قتل از جمله جرائمی است که ماموران بررسی صحنه جرم حتما باید در صحنه حاضر شوند و اقدام به جمع آوری ادله کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز