خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور:

دفترچه رانندگان وسایل حمل نقل عمومی مقصر باطل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۶۳

تجهیزات ایمنی همچون زنجیر چرخ، وسایل گرمایی و تغذیه و همچنین داشتن معاینه فنی خط قرمز پلیس در طرح زمستان ۹۲ است.

ایلنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: دفترچه رانندگان وسایل حمل نقل عمومی مقصر در تصادفات منجر به جرح و فوت باطل می‌شود.

به گزارش ایلنا، سردار اسکندر مومنی در حاشیه مراسم نشست هماهنگی طرح زمستانی ۹۲ در مورد تمهیدات پلیس برای حمل و نقل عمومی گفت: در این زمینه سخت‌گیری‌های بیشتری خواهد شد و از اتحادیه‌های صنفی نیز درخواست می‌شود نظارت بیشتری داشته باشند و عنوان کرده‌ام که اگر وسیله حمل و نقل عمومی یک مورد تصادف فوتی و جرحی داشته باشد و در حادثه مقصر شناخته شود، دفترچه رانندگی راننده خودرو باطل می‌شود. به گفته رییس پلیس راهور ناجا، رانندگان حمل و نقل عمومی بیشتر در ذره‌بین پلیس هستند.

وی در مورد مهلت نقص اتوبوس اسکانیا نیز گفت: مهلتی داده شده است تا نواقص برطرف شود، اما این شرکت خودروی دیگری را که جدید‌تر است، معرفی کرده که معایب اسکانیا را ندارد.

وی با بیان اینکه این نشست برای هماهنگی‌های نهایی با مسئولان سایر دستگاه‌های متولی در این طرح انجام شده است، گفت: در طرح زمستانه ۹۲ شاهد افزایش ۸.۵ درصدی امکانات دستگاه‌ها هستیم.

وی در مورد ویژگی خاص طرح زمستان ۹۲، افزود: یکی از ویژگی‌های این طرح، ایجاد تیم‌های مشترک نظارتی برای بررسی و نظارت در عملکرد ماموران و دستگاه‌های متولی در طرح زمستانه است و همچنین می‌توان یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح را حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌ها در زمان مورد نیاز و حوادثمهم دانست.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه دستورالعمل مشترکی برای هماهنگی هر چه بیشتر میان دستگاه‌ها به امضای روسای سازمان‌ها رسیده است، گفت: از مردم نیز درخواست می‌شود برای حفظ سلامتی خود، به قانون توجه کنند.

مومنی در مورد خط قرمز پلیس اظهار داشت: تجهیزات ایمنی همچون زنجیر چرخ، وسایل گرمایی و تغذیه و همچنین داشتن معاینه فنی خط قرمز پلیس در طرح زمستان ۹۲ است.

وی با بیان اینکه این دو مولفه مهم از مبدا توسط ماموران کنترل می‌شود، گفت: گا‌ها دیده شده که نقص ایمنی یک خودرو در جاده در زمستان موجب مسدود شدن محور می‌شود و برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکلات، ماموران به جد خط قرمزهای پلیس را از مبدا کنترل می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز