خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه ناجا به مناسبت ماه محرم؛

هیئت‌ها از اعمال خرافی بپرهیزند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۴۲

توصیه می‌شود هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری حسینی با صیانت از این نهضت عظیم از اقداماتی که موجب وهن و یا بدعت است جلوگیری کنند.

ایلنا: نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه‌ای فرا رسیدن ماه محرم و شهادت مظلومانه اباعبداللّه الحسین(ع) و یاران با وفایش را به ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی تسلیت گفت و از مردم خواست تا با مأموران انتظامی ‌‌نهایت همکاری را داشته باشند.

به گزارش ایلنا، متن اطلاعیه نیروی انتظامی به شرح زیر است:

السلام علیک یا اباعدالله الحسین(ع)

«محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.» حضرت امام خمینی(ره)

عاشورا نقطه عطف شجاعت، شکیبایی، ذلت گریزی و ستم ستیزی در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام است. عاشورا مظلومانه‌ترین و جانگداز‌ترین واقعیت در حیات بشری است که در آن، مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگاشته شد.

حال و هوای این ایام عاشقان اباعبدالله(ع) را بی‌تاب کرده و در لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی» به سوگ و ماتم می‌نشینند و استمرار عزاداری و حرکت دسته‌های سوگواری حسینی در طول تاریخ موجب زنده داشت پیام «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» شده است.

نیروی انتظامی نیز همگام با این پویش عظیم مردمی با بسیج همه امکانات و نیروهای خدوم خود به برقراری نظم و امنیت برای عزاداران ابا عبدالله و تسهیل ترافیک و امداد خواهد شتافت تا شاهد شکوه هرچه بیشتر این مراسم سنتی و مردمی پیروان ولایت باشیم.

از مردم عزیز و عزادار انتظار دارد با خدمتگزاران خود همکاری داشته باشند و همچنین توصیه می‌شود هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری حسینی با صیانت از این نهضت عظیم از اقداماتی که موجب وهن و یا بدعت است جلوگیری کنند.

نیروی انتظامی توجه شهروندان را به منظور ایجاد نظم و امنیت هرچه بیشتر مراسم عزاداری، به نکات زیر جلب می‌نماید:

۱ - مأموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی‌وقفه کوشش خواهند نمود با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودرو‌ها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می‌شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.

۲ - به هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری تاکید می‌شود به منظور صیانت از نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شأن اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی‌نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، پرهیز کنند.

۳ - مسئولان هیئت‌های عزاداری و تکایا، از نصب هرگونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می‌شود پرهیز کنند.

۴ - به مسئولین هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری توصیه می‌شود در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب، رعایت حال بیماران و افراد مسن انجام شود.

۵ - مراکز ۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز