خبرگزاری کار ایران

درخواست پلیس راهور از وزارت صنایع؛

همانقدر که به فکر افزایش قیمت خودرو هستید به فکر افزایش ایمنی آن نیز باشید

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۴۹

پلیس راهنمایی و رانندگی تا پایان بهمن ماه امسال به شرکت عقاب فرصت داده است تا نسبت به رفع اشکالات وارده اقدام کند / پلیس در آماده‌باش کامل برای محرم است / به دلیل افزایش ناوگان و ورود قطعات و لاستیک‌های کم کیفیت شاهد حوادثناگواری در جاده‌ها نیز هستیم.

ایلنا: رئیس پلیس راهور از وزارت صنایع در خواست کرد همانقدر که به فکر افزایش قیمت خودرو است به فکر افزایش ایمنی آن نیز باشند چرا که خودروهایی با کیفیت ۴۰ سال گذشته همچنان در حال تولید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " اسکندر مومنی " در ادامه این نشست از آماده‌باش پلیس راهور در سراسر کشور به منظور برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم خبر داد و گفت: در هر هیئت یک نفر به عنوان رابط با پلیس راهور منطقه خود در ارتباط است تا هماهنگی‌های لازم صورت گیرد. همچنین محدودیت ترافیکی در هر محله، منطقه و هر شهری توسط پلیس راهور با توجه به مراسم برگزاری هیئت‌ها اعمال می‌شود. اما در هر صورت پلیس در آماده‌باش کامل برای محرم است.

مؤمنی همچنین از افزایش سن خودرو‌ها به ویژه در ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: قرار بود براساس برنامه چهارم توسعه خودروهای فرسوده تا پایان سال از رده خارج شوند که متأسفانه این امر تحقق نیافت و با کاهش ۸۰ درصدی خروج خودرو‌ها مواجه شدیم. از سویی به دلیل افزایش ناوگان و ورود قطعات و لاستیک‌های کم کیفیت شاهد حوادثناگواری در جاده‌ها نیز هستیم که باید نظارت لازم در بخش ورود قطعات به ویژه در سیستم ترمز و لاستیک‌ها اعمال شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که کنترل لازم صورت نگیرد شاهد افزایش تصادفات و حمل و نقل عمومی خواهیم بود تصریح کرد: به شرکت‌های حمل و نقل عمومی و تعاونی‌ها اعلام کرده‌ایم که در شرایط کنونی که به دلیل بارندگی، سطح جاده‌ها لغزنده می‌شود در صورت تصادف منجر به فوت، برخورد قانونی با راننده صورت می‌گیرد به طوری که دفترچه رانندگی آن خودرو ابطال می‌شود.

رئیس پلیس راهور ضمن درخواست از وزارت صنایع برای انجام اقدامات در مورد افزایش کیفیت و ایمنی خودرو‌ها تأکید کرد: از وزارت صنایع می‌خواهیم همانقدر که به فکر افزایش قیمت خودرو هستند به فکر افزایش ایمنی نیز باشند چرا که خودروهایی با کیفیت ۴۰ سال گذشته همچنان در حال تولید است.

مؤمنی با بیان اینکه در چند سال گذشته شاهد کاهش ۴۰ درصدی سوانح و حوادثهستیم ابراز امیدواری کرد تا با برخی از اقدامات عملی از جمله اجرای طرح جدید پلیس راهور تا پایان برنامه پنجم توسعه، شاهد کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی سوانح و حوادثراهنمایی و رانندگی باشیم.

به گفته وی این طرح در حال نهایی شدن است و به زودی به دولت ارائه می‌شود تا بتوانیم در بخش کاهش کشته‌ها از عدد ۱۹ هزار به ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر برسیم.

وی همچنین در مورد بندهایی از این طرح گفت: از جمله اقدامات این طرح، هوشمند کردن ۲۰ هزار کیلومتر از مجموع ۲۰۰ هزار کیلومتر جاده‌های اصلی کشور است که با بودجه مصوب و اعتبارات که مقدار آن نیز زیاد نیست می‌توان این کار را به سرانجام رساند.

رئیس پلیس راهور از افزایش قیمت جریمه‌های خودرو‌ها از ابتدای سال ۹۳ خبر داد و گفت: قانونگذار و دولت از ما می‌خواهد هر سه سال یک بار قیمت جریمه‌ها را افزایش دهیم که این کار در حال نهایی شدن است.

وی همچنین درباره برنامه جامع کاهش آلودگی هوا نیز گفت: موضوع آلودگی هوا و برخورد با خودروهای دودزا در حال انجام شدن است. متأسفانه با وجود آنکه از ابتدای سال ۸۸ قرار بود استاندارد خودرو‌ها از یورو ۲ به یورو ۴ افزایش یابد همچنان شاهد آن هستیم که خودرو‌ها بدون استاندارد تولید می‌شود. همچنین در بحثنصب کنیستر و کاتالیست نیز با وجود پیگیری‌های پلیس موفق به این کار شدیم.

به گفته رئیس پلیس راهور، یک میلیون خودرو بدون کنیستر و کاتالیست در حال تردد هستند از سویی به دلیل گران بودن این اقلام و اینکه بعد از ۷۰ کیلومتر مسافت خودرو‌ها نیاز به تعویض آن‌ها وجود دارد که به دلیل نبود اقلام مورد نیاز به میزان کافی در بازار دارندگان خودرو دیگر کنیستر و کاتالیست را در خودرویشان نصب نمی‌کنند.

مؤمنی در ارتباط با حادثه قم گفت: در این حادثه ترکیدگی لاستیک علت اصلی بود و ضعف بدنه و عدم برق‌رسانی مناسب به ترمزهای اتوبوس از عوامل تشدیدکننده این موضوع بودند. پلیس نظر کار‌شناسی خود را به دادگاه اعلام کرده است و این موضوع در دادستانی کشور در حال بررسی است.

وی در پایان با بیان اینکه مشابه این حادثه در خوزستان و همدان نیز رخ داده است گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تا پایان بهمن ماه امسال به شرکت عقاب فرصت داده است تا نسبت به رفع اشکالات وارده اقدام کند که در صورت بی‌توجهی به این امر بدون هیچ گونه چشم‌پوشی مانع از شماره‌گذاری این اتوبوس خواهد شد و تولیدکنندگان ملزم هستند با تقویت بدنه اتوبوس، سیستم برق‌رسانی، عدم نزدیکی باطری به بار و استفاده از لاستیک‌های استاندارد مانع از تکرار این حوادثشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز