خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم زابل در مجلس:

حوادثی تلخ‌تر از حادثه تروریستی سراوان در کمین مرزهای شرقی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۹۸

پیش از این درباره وضعیت بد معیشتی مرزنشینان سیستان و بلوچستان هشدار داده بودیم که این وضعیت باعثتخلیه روستاهای مرزی شده و امنیت این نواحی را به خطر می‌اندازد.

ایلنا: نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس با اشاره به مشکلات معیشتی مرزنشینان استان سیستان و بلوچستان، گفت: اگر به خاطر مشکلات معیشتی روستاهای نوار مرزی سیستان و بلوچستان همچنان تخلیه شود حوادثی تلخ‌تر حادثه سراوان امکان وقوع پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، سید " باقر حسینی "، با ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی سراوان، توضیح داد: پیش از این درباره وضعیت بد معیشتی مرزنشینان سیستان و بلوچستان هشدار داده بودیم که این وضعیت باعثتخلیه روستاهای مرزی شده و امنیت این نواحی را به خطر می‌اندازد.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وقتی به صراحت راجع به معضلات دریاچه هامون و گرد و غبار برخواسته از ته‌مانده دریاچه هشدار می‌دادیم، وقتی روستاییان به خاطر بیماری‌های تنفسی ناشی از این مشکل مجبور به مهاجرت می‌شوند تمام این نواحی مقری می‌شود برای استقرار تروریست‌ها تا به خرابکاری در مرزهای شرقی بپردازند.

وی افزود: همواره در کشور ما رسم بر این بوده تا اتفاقی بیفتد و بعد به فکر دلایل و راه‌های چاره بیفتیم، حال اینکه مدتی قبل هشدار امنیتی موضوع تخلیه و مدفون شدن روستاهای مرزی را داده بودیم و لزوم تجهیز بیشتر مرزداران این ناحیه را اعلام کرده بودیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: مدت‌هاست به خاطر موضوع حق آب رودخانه هیرمند دریاچه هامون که موقعیت استراتژیک حساسی داشت خشک شده و ته مانده‌های دریاچه با کوچک‌ترین بادی به هوا برخواسته و موجب بیماری‌های تنفسی می‌شود.

وی افزود: همچنین به دلیل وزش بادهای فصلی و پدیده شن‌های روان که به خاطر بی‌توجهی به موضوع مالچ پاشی کشورهای همسایه سال به سال بیشتر شده بسیاری از روستا‌ها مدفون شده است.

رئیس فراکسیون نجات دریاچه هامون گفت: با این پیش زمینه تراکم جمعیت در این نواحی کم شده و توجهی هم به تجهیز مرزبانی‌ها در این نواحی نشده و اگر این رویه ادامه پیدا کند باید منتظر حوادثتلخ‌تری نسبت به حادثه تروریستی سراوان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز