خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور خبر داد؛

ایجاد مراکز مشاوره اجتماعی در یگان‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۶۸

پیشگیری از وقوع جرم مجموعه تدابیر و اقدامات کیفری و غیرکیفری است که با هدف مقابله با بزهکاری از طریق کاهش یا از بین بردن عوامل جرم زا و نیز اثرگذاری بر فرصت‌های پیش جنایی به کار می‌رود.

ایلنا: رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور از ایجاد مراکز مشاوره اجتماعی و مددکاری در یگان‌های تحت الامر سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، «حجت الاسلام محمدکاظم بهرامی» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور روز گذشته در بیستمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در محل مجتمع رفاهی پردیس ناجا در ساری افزود: با ایجاد این مراکز، جرائم از جمله قتل، خودزنی و ضرب جرح در سازمان قضایی نیروهای مسلح کاهش می‌یابد.

وی اظهارداشت: بحثپیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح در اولویت کاری این سازمان قراردارد.

بهرامی با اشاره به اینکه جرائم در سازمان قضایی نیروهای مسلح به شدت کاهش یافته است، گفت: حتی اگر یک جرم هم دراین تشکیلات رخ بدهد ما باید بحثپیشگیری از وقوع جرم را همچنان در دستور کار خود قرار دهیم زیرا تعلل در این امر مهم خسارت جبران ناپذیری به همراه دارد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: پرونده‌هایی در زمینه جرایم مختلف دراین سازمان در حال بررسی است.

حجت الاسلام بهرامی بحثقتل و خودزنی را مهم دانست و با تاکید بر اهمیت آمار ارایه شده دراین زمینه، گفت: به لحاظ اهمیت موضوع هیچ کس حق ندارد در نظام اسلامی مرتکب جرم شود.

وی در بخش دیگری سخنان خود به نقش افراد و دستگاه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: پدیده جرم امروزه به یکی ازمشکلات اساسی جوامع بشری تبدیل شده است که باید همه مردم و دستگاه‌های ذیربط برای رفع این مشکل تلاش بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان قضائی کشور گفت: پیشگیری از وقوع جرم مجموعه تدابیر و اقدامات کیفری و غیرکیفری است که با هدف مقابله با بزهکاری از طریق کاهش یا از بین بردن عوامل جرم زا و نیز اثرگذاری بر فرصت‌های پیش جنایی به کار می‌رود.

وی با توصیه به توجه بیشتر والدین به تربیت فرزندان با هدف پیشگیری از وقوع جرم گفت: تعلیم و تربیت درست فرزندان، ایجاد بستر مناسب برای احساس امنیت و آرامش، تامین نیازهای مادی و معنوی، نظارت بر اعمال و رفتار فرزندان، از بین بردن عوامل جرم زای موجود در محیط خانواده و در جلوگیری از بزهکاری آتی فرزندان نقش اساسی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز