خبرگزاری کار ایران

احمدی مقدم خبر داد؛

اخراجی‌های ناجا در مراسم صبحگاه‌ معرفی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۶۳

برخی از ماموران که دارای سطح تحصیلی بالایی نیستند اما به علت داشتن مهارت در امور انتظامی می‌توانند مدارج و مدارک بالا‌تر را در درون سازمان طی کنند.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی گفت: با ماموران متخلفی که آبروی ناجا را می‌برند، به شدت برخورد می‌شود و از این پس، براساس فرمایشات فرمانده معظم کل قوا، نام اخراجی‌های این سازمان با علت آن در صبحگاه‌ها خوانده می‌شود.

به گزارش ایلنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه معاونان تربیت و آموزش و حقوقی امور مجلس ناجا با اشاره به اینکه معاونت تربیت و آموزش ناجا در بین معاونان آموزش ستادکل نیروهای مسلح رتبه اول را کسب کرده است، گفت: این معاونت در نیروی انتظامی، دیرهنگام آغاز به کار کرد اما سنگ بنای آن خوب گذاشته شد.

وی افزود: تعامل ناجا با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ابعاد مهم کاری این نیرو بسیار مطلوب است تا جایی که پس از ارائه گزارش به آنان، با آغوش باز از ناجا استقبال می‌کنند.

فرمانده ناجا ادامه داد: با همین تعامل مطلوب، ناجا توانسته ردیف‌هایی از بودجه را از آن خود کند و با مبالغی که از این طریق به نیروی انتظامی داده می‌شود، گشایش‌هایی در کار‌ها ایجاد کند.

وی اظهارداشت: نمایندگان شهر تهران کمتر با ناجا در تماس هستند زیرا به مردم پاسخگویی زیادی ندارند اما نمایندگان شهرهای کوچک‌تر همواره با ناجا تعامل داشته و مطالبات خود را مطرح می‌کنند؛ به هر حال نیروی انتظامی تاکنون توانسته هر آنچه نیت داشته در مسیر تصویب قانون بگنجاند.

احمدی مقدم در مورد بخش معاضدت از کارکنان نیز گفت: این بخش در امر تربیت امور رفتار و آموزش‌های کارکنان بسیار خوب عمل کرده، ۸ سال پیش، ۴۰ درصد از تماس‌ها با مرکز نظارت همگانی ناجا(۱۹۷) مربوط به شکایات بوده اما امروز این رقم به ۴ درصد رسیده که این نشان می‌دهد مجموعه آموزش‌ها و نظارت‌ها به نتیجه رسیده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه معاونت حقوقی باید قدرت برقراری ارتباط با نمایندگان مجلس را داشته باشد، گفت: مسئول این بخش باید سریع العمل و دارای روابط عمومی بالا باشد و قدرت ارتباط با نمایندگان مردم را ارتقاء دهد.

وی در ادامه به معارفه سردار زارعی به عنوان معاون حقوقی ناجا اشاره کرد و گفت: ایشان در زمان تصدی هواناجا بسیار خوب عمل کردند تا جایی که بخش هوایی نیروی انتظامی در زمان وی احیاء شد؛ در گذشته این رده ضعیف بود به این معنا که تجهیزات آن بسیار فرسوده بود اما وی توانست با تکمیل ناوگان پروازی و راه‌اندازی باشگاه‌هوایی خدمات ارزنده‌ای ارائه دهد.

فرمانده ناجا در ادامه به وظایف معاونت تربیت و آموزش ناجا اشاره و اظهار کرد: اگر سازمانی می‌خواهد حرفه‌ای باشد باید انبوهی از تخصص‌ها و توانمندی‌های اجتماعی را در مواجهه با مردم آموزش ببیند و سریع الانتقال باشد.

وی با بیان اینکه برخلاف سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها، ناجا همواره در تیررس رسانه هاست، گفت: دیگر ارگان‌ها مهندسی شده با رسانه‌ها برخورد می‌کنند اما نیروی انتظامی در هر صحنه و حادثه‌ای حضور دارد و خبرنگاران به محض ورود به سراغ مامور پلیس رفته و از وی علت حادثه را مطالبه می‌کنند؛ بنابراین همواره باید در امر آموزش پیش‌رو باشیم.

احمدی‌مقدم در این خصوص به ماموران راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: در نگاه اول به لحاظ پوشش ماموران راهور، لوکس‌ترین بخش نیروی انتظامی محسوب می‌شوند در حالی که این ماموران علاوه بر آموزش‌های حرفه‌ای باید آمادگی‌های جسمی و معنوی بالایی داشته باشند تا بتوانند در مقابل سختی‌ها دوام بیاورند زیرا فرسایش جسمی و روحی در این رده بالاست.

فرمانده ناجا با اشاره به رشد سریع تخصص‌ها و رشته‌ها، گفت: آموزش‌های ما در ناجا باید براساس این رشد سریع در جامعه صورت پذیرد؛ هر روز بخشی تخصصی وارد بدنه سازمان می‌شود که نیاز به آموزش دارد البته برخی پلیس‌های تخصصی مانند فتا، موادمخدر بین رشته‌ای بوده و با توجه به نوع ماموریت‌هایشان با یکدیگر تعامل تنگاتنگ دارند.

احمدی‌مقدم با اشاره به راه‌اندازی موسسه علمی – کاربردی در نیروی انتظامی، بر سرمایه‌گذاری کردن آموزش‌های حرفه‌ای در درون سازمان تاکید کرد.

وی ادامه‌داد: برخی از ماموران که دارای سطح تحصیلی بالایی نیستند اما به علت داشتن مهارت در امور انتظامی می‌توانند مدارج و مدارک بالا‌تر را در درون سازمان طی کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه آموزش‌های ما با توجه به اقتضائات سازمانی است، گفت: همواره باید در راستای حفظ و ارتقاء شاخص‌های روانی، روحی، فکری و معنوی تلاش کرده و راه را برای افزایش مطالعات هموار کنیم.

وی به ساختار آموزش در سازمان اشاره کرد و گفت: ساختار‌ها باید در راستای بهبود اجرای ماموریت‌ها صورت بگیرد.

احمدی‌مقدم در خصوص معاضدت حقوقی کارکنان نیز گفت: در گذشته تصور این بود که لفظ معاضدت به این معناست هر ماموری تخلف کرد از وی حمایت شود در حالی که مقام معظم رهبری بر این امر تاکید داشتند که در صورت مشاهده تخلف، پرونده باید توسط سازمان پیگیری تا فرد مجازات و تنبیه شود؛ اگر ماموری خطا کرد، ناجا با وی برخورد می‌کند بر این اساس از این پس ناجا علاوه بر تشویق‌ها، تخلفات کارکنان و علت اخراج آن‌ها را در صبحگاه‌ها اعلام می‌کند، اگر قرار است کسی مجازات شود در مراسم صبحگاه این کار انجام شود.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: این موارد مربوط به سالم‌سازی محیط است و اگر ماموری با تخلف خود آبروی نیروی انتظامی را ببرد باید به شدت با وی برخورد شود.

وی ادامه داد: البته اگر ماموری وظیفه خود را انجام داد باید به شدت از وی حمایت شود، اگر به کسی ظلم شده باید به حق وی رسیدگی شود و نباید گمان برد که نمی‌تواند حق خود را پس بگیرد.

فرمانده ناجا در ادامه توجه به حقوق شهروندی را یکی دیگر از وظایف معاونت حقوقی دانست و گفت: ما با قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها، کمیته عالی مشترکی تشکیل دادیم تا بتوانیم ظرف دو سال همه کمبود بازداشتگاه‌ها را رفع کنیم و به استانداردهای لازم برسانیم؛ برخورد ناجا با مته‌مان و مجرمان چیزی فرا‌تر از قانون نیست و اعتراف گیری با زور و اعمال فشار مطلوب ما نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز