خبرگزاری کار ایران

مرگ ۶۱۲ نفر بر اثر غرق شدگی در پنج ماه

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۱۳

استان‌های مازندارن با ۱۴۷ فوتی، خوزستان با ۹۱ فوتی و گیلان با ۵۶ فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از غرق شدگی را داشتند / در مرداد ماه امسال نیز ۱۸۹ نفر بر اثر غرق شدگی جان باختند.

ایلنا: در پنج ماهه نخست سال جاری ۶۱۲ نفر بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۵۱۵ نفر مرد و ۹۷ نفر دیگر زن بودند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در پنج ماهه نخست سال جاری آمار مرگ بر اثر غرق شدگی در کشور ۱.۹ درصد کاهش یافته است. بر اساس آمارهای موجود تعداد متوفیات ناشی از غرق شدگی در مدت مشابه سال قبل ۶۲۴ نفر بوده که ۵۱۲ نفر از آنان مرد و ۱۱۲ نفر زن بودند.

در این مدت استان‌های مازندارن با ۱۴۷ فوتی، خوزستان با ۹۱ فوتی و گیلان با ۵۶ فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از غرق شدگی را داشتند؛ این سه استان در مجموع با ۲۹۴ فوتی، ۴۸ درصد از کل آمار تلفات غرق شدگی کشور را دربرمی گیرند.

بر اساس این گزارش در پنج ماهه امسال استان‌های سمنان با یک فوتی و زنجان و خراسان شمالی هر یک با دو فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر غرق شدگی را داشته‌اند ضمن آنکه این آمار در استان‌های خراسان جنوبی و قم صفر بوده است.

در مرداد ماه امسال نیز ۱۸۹ نفر بر اثر غرق شدگی جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش یک درصدی مواجه بوده همچنین در پنج ماهه امسال، مردادماه بیشترین آمار را در تلفات غرق شدگی داشته است.

یادآور می‌شود در سال گذشته یکهزار و ۷۴ نفر بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست داده‌اند که ۸۹۲ نفر آنان مرد و ۱۸۲ دیگر زن بودند. در سال گذشته مرداد ماه با ۱۹۱ فوتی بیشترین و آذر ماه با ۳۰ مورد کمترین آمار تلفات غرق شدگی را داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز