خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری:

بیش از ۳۰ هزار یگان حفاظت با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۴۱

پیشگیری از وقوع جرایم از دستاوردهای یگان‌های حفاظت بوده و ساماندهی گاردهای مسلح توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود.

ایلنا: رئیس پلیس پیشگیری می‌گوید که در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار یگان حفاظت با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند و این یگان‌ها باعثانسجام در سازمان‌ها شده‌اند و به صورت تخصصی در جهت حفاظت از امکانات، اموال و تجهیزات دستگاه‌ها فعال هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " سردار مهری " در نخستین گردهمایی فرماندهان و کارکنان یگان حفاظت سازمان‌های دولتی، پلیس راه آهن و فرودگاه‌های کشور که امروز صبح در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد گفت: شعار امسال نیروی انتظامی، " اقتدار پلیس در سایه مردم داری، قانون مداری و روزآمدی است و این گردهمایی تبلور انسجام یگان‌های حفاظت سازمان‌های دولتی است.

رئیس پلیس پیشگیری با بیان اینکه برابر قانون نیروی انتظامی مصوب ۱۳۶۹ همه گاردهای مسلح سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در قوه قضاییه در نیروی انتظامی ادغام شدند گفت: در ماده ۱۷۹ برنامه سوم توسعه مصوب شد که سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی با درخواست از ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به تشکیل یگان حفاظت اقدام کنند و در برنامه چهارم و پنجم توسعه این مصوبه قانونی تنفیذ شد.

او ادامه داد: خوشبختانه با ابلاغ دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح در تعدادی از سازمان‌ها و دستگاههای دولتی این یگان‌ها شکل گرفت و امروز ما در سطح کشور شاهد تشکیل یگان حفاظت در سازمان زندان‌ها، انرژی اتمی، جنگل‌ها و مراتع، محیط زیست، میراثفرهنگی، شیلات، بنیاد مستضعفان، صدا و سیما، قوه قضاییه و شهرداری تهران هستیم.

مهری بابیان اینکه بر اساس همین مصوبه قانونی انسجام خوبی در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی ایجاد شد، گفت: این یگان‌ها در جهت حفاظت امکانات، اموال و تجهیزات دستگاه‌ها موثر عمل کردند و این یگان‌ها به عنوان ضابط خاص در حال انجام وظیفه هستند.

او ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرایم از دستاوردهای یگان‌های حفاظت بوده و ساماندهی گاردهای مسلح توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود.

مهری با بیان اینکه ما مطابق قانون به دنبال تشکیل یگان حفاظت در دیگر دستگاه‌های دولتی هستیم گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار نیرو توسط سازمان‌ها با کمک نیروی انتظامی گزینش و سازماندهی شده‌اند و آموزش‌های لازم هم به آن‌ها داده شده است و برای حفاظت از اماکن، اموال و تجهیزات دستگاه‌ها آماده و در حال انجام وظیفه هستند.

رئیس پلیس پیشگیری افزود: ما امیدواریم که به زودی دستگاه‌هایی که هنوز یگان حفاظت ندارند به این یگان‌ها مجهز شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز