خبرگزاری کار ایران

احمدی مقدم:

نیازهای امنیتی کشور در حال افزایش است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۴۴

در گذشته سنت خود کنترل کننده بود به طوری که گاهی فشارهای اجتماعی باعثمی‌شد که افراد یکسری کار‌ها را انجام ندهند مثلاً در جوامع سنتی میزان طلاق پایین است به خاطر اینکه در این زمینه فشار اجتماعی وجود دارد اما در جوامع توسعه یافته چنین نیست.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی گفت: پیشرفت نیازهای امنیتی در کشور را نیز گسترش می‌داد. زیرا نیازهای امنیتی فقط تابعی از جمعیت و جغرافیا نیست بلکه پیشرفت کشور و صنعتی شدن نیز نیازهای امنیتی را گسترش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در نخستین گردهمایی فرماندهان و کارکنان یگان حفاظت سازمانهای دولتی، پلیس راه‌آهن و فرودگاه‌های کشور که امروز صبح در مرکز همایشهای بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد گفت: وقتی انقلاب ما پیروز شد کشور زیرساخت‌های محدودی در اختیار داشت نرخ شهرنشینی پایین بود و جمعیت کشور هم نصف جمعیت کنونی بود اما در حال حاضر جمعیت دو برابر شده است و نرخ شهرنشینی ۷۵ درصد افزایش یافته و براساس پیش‌بینی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله این نرخ از ۹۰ درصد نیز بیشتر خواهد شد و در آن صورت دیگر روستا معنا نخواهد داشت. بنابراین کشور ما در مسیر توسعه پیشرفت سرعت بالایی را تجربه می‌کند.

او ادامه داد: در دوران دفاع مقدس توسعه زیرساخت‌ها شتاب گرفت و شاهد گسترش راه‌ها، نیروگاه‌ها، سد‌ها، پالایشگاه‌ها و فرودگاه‌ها در کشور بودیم و هر روز شهرهای جدیدی ایجاد می‌شد و این‌ها که همه جلوه‌های پیشرفت و تمدن ایران اسلامی بود نیازهای امنیتی در کشور را نیز گسترش می‌داد. زیرا نیازهای امنیتی فقط تابعی از جمعیت و جغرافیا نیست بلکه پیشرفت کشور و صنعتی شدن نیز نیازهای امنیتی را گسترش می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه راه‌اندازی هر فرودگاه، بندر، ایستگاه قطار و مترو نیازهای امنیتی کشور را بیشتر می‌کند اظهار داشت: نیروی انتظامی باید در برابر تهدیدات سازمان یافته‌ای که ممکن است از این راه‌ها ایجاد شود مقابله کند.

او با بیان اینکه گسترش راه‌ها و افزایش رفت و آمد و تردد خودرو‌ها نیز نیازهای امنیتی کشور را بالا می‌برد گفت: در شمال اروپا و ژاپن به ازای هر سه نفر دو وسیله نقلیه وجود دارد در حالی که این آمار در ایران به ازای هر سه نفر یک وسیله نقلیه است اگر ما بخواهیم به نرخ کشورهای توسعه یافته دست پیدا کنیم باید تعداد خودرو‌ها دو برابر شود و به جای ۲۵ میلیون وسیله نقلیه موتوری ۵۰ میلیون وسیله نقلیه داشته باشیم. که این خود نیازمند افزایش زیرساخت‌ها در کشور است.

او ادامه داد: در دیگر حوزه‌ها نیز نیازمند پیشرفت هستیم. مثلاً دیگر فرودگاه امام خمینی هم پاسخگوی نیازهای پرواز کشور نیست و باید فرودگاه‌ها نیز گسترش پیدا کنند و این‌ها همه نیازمند تأمین امنیت در این مکان‌ها است.

او تأکید کرد: نیازهای امنیتی فقط تابع جمعیت و جغرافیا نیست بلکه مؤلفه‌های دیگری نیز در این زمینه مؤثر است. مثلاً توسعه یافته شدن جوامع خود باعثافزایش نیازهای امنیتی است. زیرا در گذشته سنت خود کنترل کننده بود به طوری که گاهی فشارهای اجتماعی باعثمی‌شد که افراد یکسری کار‌ها را انجام ندهند مثلاً در جوامع سنتی میزان طلاق پایین است به خاطر اینکه در این زمینه فشار اجتماعی وجود دارد اما در جوامع توسعه یافته چنین نیست و زوج‌ها راحت‌تر به طلاق اقدام می‌کنند.

احمدی مقدم افزود: در جوامع توسعه یافته ارتباطات سازمان یافته است ولی در جوامع سنتی روابط مکانیکی و خودجوش است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پیشرفت جوامع باعثشده نیازهای امنیتی نیز تخصصی شود گفت: براساس ماده ۱۷۹ برنامه سوم توسعه این امکان فراهم شد که سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی بتوانند با درخواست از ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به تشکیل یگان حفاظت اقدام کنند.

او ادامه داد: براساس این قانون قرار شد نرم‌افزار، آموزش و قوانین استخدامی و سلاح این یگان‌ها در تابعیت نیروی انتظامی قرار گیرد. و این یگان‌ها به عنوان مکمل نیروی انتظامی فعالیت کنند.

احمدی مقدم تصریح کرد: با پیشرفته شدن جوامع نیازهای امنیتی نیز تخصصی‌تر می‌شود. به طوری که در حال حاضر نیاز است که در حوزه تأمین امنیت چندین یگان مختلف فعالیت کنند. ما در حال حاضر یگان‌های حفاظت محیط زیست، میراثفرهنگی، وزارت نفت، سازمان زندان‌ها، بنیاد مستضعفان، صدا و سیما، قوه قضائیه، شهرداری داریم که هر کدام به صورت کاملاً تخصصی ایفای نقش می‌کنند.

او گفت: شرکت‌های خدمات حفاظتی نیز در حال حاضر برای تأمین امنیت به نیروی انتظامی کمک می‌کنند و این شرکت‌ها حدود ۴۰ هزار نفر را به خدمت گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز