خبرگزاری کار ایران

سردار رادان:

تا کی باید ارابه‌های مرگ را به دست مردم بدهیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۶۲

در جنگ تحمیلی تعداد شهدا و تلفاتی را که دادیم معادل با تعداد کشته‌ها و تلفات در سوانح تصادفات است / ما باید از حوادثکه فرصت‌محورند استفاده کنیم. اما متأسفانه تهدید محور رفتار می‌کنیم.

ایلنا: جانشین فرمانده نیروی انتظامی با طرح این سؤال که تا کی باید ارابه‌های مرگ را تولید و به دست مردم بدهیم تصریح کرد: در حادثه اخیر سازندگان به جای اینکه اشکالات خود را برطرف کنند جوی را ایجاد کردند تا ما به نیابت از آن چهل نفر کشته شده نیز از آن‌ها عذرخواهی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " سردار رادان " در دومین جشنواره رسانه ایمنی و فرهنگ ترافیک که در سالن همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است با بیان اینکه خبرنگاران در کنار نیروهای راهور و انتظامی به نوعی افسران اجرایی هستند افزود: آنچه که در راهنمایی و رانندگی ما در حال اتفاق است با چند سؤال قابل بررسی است. اینکه وضعیت ما چه بود، چه شد، چرا شد و چه بایستی شود.

وی با بیان اینکه این واقعیتی بود که هر ساله پذیرفتیم تعدادی به تلفات راهنمایی و رانندگی اضافه می‌شود تصریح کرد: با افزایش تعداد خودرو‌ها و افزایش سفر بر این باور بودیم که باید شاهد افزایش تلفات راهنمایی و رانندگی باشیم.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با بیان اینکه در سال ۸۵،۲۷ هزار و هفتصد نفر در تلفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند گفت: در آن سال بود که نشستیم و برنامه‌ریزی کردیم. در آن سال بود که با دوستانمان در راهنمایی و رانندگی، وزارت راه و رسانه‌ها برنامه‌ای برای توقف افزایش تعداد کشته شدگان راهنمایی و رانندگی نوشتیم. که نتیجه آن در‌‌ همان سال توقف افزایش تلفات راهنمایی و رانندگی بود و خوشحالیم که امروز این تعداد به ۱۹ هزار نفر کاهش یافته است. اما اگر این برنامه را نداشتیم امروز باید شاهد کشته شدن ۴۸ هزار نفر و مصدومیت ۲۰۰ هزار نفر در سوانح راهنمایی و رانندگی بودیم که بسیار آمار وحشتناکی است.

رادان با اشاره به اینکه در شش ماهه امسال ۱۰۰۰ نفر کشته به نسبت سال قبل کمتر داشتیم تأکید کرد: شاید جالب باشد که ما در جنگ تحمیلی تعداد شهدا و تلفاتی را که دادیم معادل با تعداد کشته‌ها و تلفات در سوانح تصادفات است. چرا ما باید هنوز سالانه ۱۸ نفر نفر کشته دهیم. آیا این تعداد کشته برای راهنمایی و رانندگی خوب است؟ اینجاست که باید بگوییم که چه باید بشود؟

وی با بیان اینکه در کاهش تلفات راهنمایی و رانندگی پلیس کارآمد و قوانین اصلاح شد افزود: از دولت و مجلس وقت که تلاش کردند قوانین راهنمایی و رانندگی اصلاح شود تشکر می‌کنیم. چرا که قوانین ما بازدارنده نبود در واقع یک عده‌ای کوچک با تخلفات خود و عدم توجه به قوانین و مقررات سالانه تعداد بی‌شماری کشته برجای می‌گذارند.

رادان با بیان اینکه در کنار کشته‌ها افرادی هستند که در سوانح رانندگی معلول و مصدوم می‌شوند تصریح کرد: به درستی می‌توان آمار تلفات رانندگی را به حدی رساند که جزو تعاریف درست بین‌المللی باشد. اما نکته اینجاست که تا کی باید ارابه مرگ تولید کنیم و دست مردم بدهیم. قیمت جان یک انسان چقدر است که ما آنقدر با آن شوخی می‌کنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حادثه اخیر برخورد دو دستگاه اتوبوس در مسیر قم – اصفهان و کشته شدن ۴۰ نفر در این حادثه تأکید کرد: چند روز طول کشید ما اجساد این ۴۰ نفر را شناسایی کنیم. ما باید از حوادثکه فرصت‌محورند استفاده کنیم. اما متأسفانه تهدید محور رفتار می‌کنیم. در این حادثه اطلاع‌رسانی اندکی صورت گرفت که دلیل این حادثه چه بود. اما فضا به گونه‌ای رقم خورد تا من بگویم از طرف آن ۴۰ نفری که در این حادثه جان خود را از دست دادند از تمام سازندگان خودرو‌ها عذرخواهی می‌کنم اما خوشحالم که مجلس به این موضوع به صورت کار‌شناسی نگاه کرد و به دنبال آن بود که کار کار‌شناسی کند تا بگوید اشکال کار کجا بود.

رادان با تأکید بر اینکه چرا شجاعانه نمی‌پذیریم که اشکال کار را رفع کنیم گفت: سازندگان خارجی هر بار که اشکال کار مشخص شود علاوه بر عذرخواهی به دنبال اصلاح آن اشکال هستند تا اعتبارشان را از دست ندهند اما ما در اینجا فکر می‌کنیم مطرح کردن این اشکالات یعنی خدشه‌دار کردن اعتبارمان. باید به ایمنی توجه کرد.

رادان در پایان با تأکید بر اینکه جهاد امروز کاهش تعداد تلفات راهنمایی و رانندگی در راستای ایجاد شأن و منزلت برای کشورمان است تصریح کرد: در دنیای امروز داشتن انضباط در راهنمایی و رانندگی یک امتیاز برای آن کشور محسوب می‌شود. مردم ایران شایسته این هستند که به این عنوان از آن‌ها یاد شود. از این رو لازم است مجدداً کاربست دیگری را باز کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز