خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر:

ایران، پیشتاز ایده‌پردازی در مقابله با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۹۰

پلیس مبارزه با موادمخدر ایران علاوه بر دارا بودن ایده‌های منحصر به فرد از پتانسیل خاصی برخوردار است به نحوی که این امر بستر مناسبی برای تعامل و همکاری بیشتر با کشورهای مختلف دنیا به منظور مبارزه با موادمخدر را فراهم می‌کند.

ایلنا: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی با اشاره به دستاوردهای بی‌نظیر پلیس ایران در برخورد با مواد افیونی، گفت: ایران؛ پیشتاز ایده‌پردازی در امر مقابله با مواد مخدر و تبعات ناشی از آن است.

به گزارش ایلنا، سردار علی مویدی، به برگزاری ده دوره کلاس‌های آموزشی برای پلیس کشورهای مختلف با حضور اساتید مجرب اشاره کرد و اظهارداشت: ظرفیت‌های مناسبی برای برگزاری دوره‌های مذکور لحاظ شده به نحوی که میزان رضایتمندی فراگیران از این دوره‌ها قابل توجه بوده است.

وی، با اشاره به پیشرفت‌های دانشگاه علوم انتظامی امین، ایجاد ظرفیت جدید برای جذب در این دانشگاه را قابل تقدیر دانست و افزود: با ادامه این روند، این دانشگاه در آینده نزدیک یکی از مراکز موفق و موثر در منطقه خواهد بود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از برگزاری دوره بعدی آموزشی برای پلیس سایر کشور‌ها در آینده نزدیک خبر داد و افزود: جمهوری اسلامی ایران، یکی از سکانداران باتجربه در بحثمبارزه با موادمخدر است.

مویدی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های پرسنل خدوم پلیس مبارزه با مواد مخدر، گفت: مأموران ما با استفاده از تکنیک و شگردهای پلیسی و نیز آنالیز موادمخدر توانسته‌اند تجربیات فراوانی در فضای اجتماعی و علمی کسب کنند به نحوی که در منطقه حرف اول را می‌زنند.

وی ادامه داد: پلیس مبارزه با موادمخدر ایران علاوه بر دارا بودن ایده‌های منحصر به فرد از پتانسیل خاصی برخوردار است به نحوی که این امر بستر مناسبی برای تعامل و همکاری بیشتر با کشورهای مختلف دنیا به منظور مبارزه با موادمخدر را فراهم می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان کرد: نگاه این پلیس در بحثآموزش، صرفاً مقابله‌ای نیست بلکه زیربنایی و ساختاری است.

مویدی، آموزش تخصصی کشف موادمخدر به پلیس کشورهای دیگر را هدف از برگزاری دوره‌ها عنوان کرد و افزود: این آموزش‌ها، نتایج خوبی را در راستای مبارزه با مواد مخدر به همراه داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: شناسایی نقاط کشت مواد مخدر در افغانستان از طریق ماهواره و سیستم‌های پیشرفته، آنالیز مواد افیونی و نیز کشفیات قابل توجه در این زمینه، موید پیشرفت پلیس در این عرصه است.

وی، آسیب‌شناسی روانی مصرف کنندگان موادمخدر را یکی از اولویت‌های جدی پلیس مبارزه با موادمخدر عنوان کرد و افزود: مرکز تحقیقات دانشگاه پلیس، این کار را به خوبی انجام داده است البته سرمایه گذاری در این زمینه، نیازمند همراهی افکار عمومی است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه پیشگیری اجتماعی مقدم بر پیشگیری انتظامی است، گفت: به رغم فعالیت‌های صورت گرفته در بحثمقابله‌ای، این پلیس در بحثپیشگیری اقدامات مطلوبی انجام داده به گونه‌ای که در عرصه‌های علمی، آموزشی و اجتماعی توفیقات خوبی حاصل شده که این موفقیت‌ها حاصل عزم دستگاه‌ها و نهادهای مسئول و نیز همراهی خوب مردم با پلیس و نهاد‌ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز