خبرگزاری کار ایران

قاسم میرزایی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تعامل با دولت برای تحقق برنامه‌های اقتصادی هدف اصلی مجلس دهم است

کاندیدای مردم دماوند در دور دوم انتخابات مجلس گفت: تعامل مجلس و دولت برای تحقق برنامه‌های اقتصادی دولت هدف اصلی مجلس دهم است.

قاسم میرزایی در گفت‌و‌گو با ایلنا، نسبت به ترکیب مجلس آینده ابراز امیدواری کرد و تاثیر موج تهران را بر دور دوم انتخابات غیر قابل انکار دانست و اظهار داشت: موجی که از تهران آغاز شد قطعا به دیگر حوزه‌های انتخابیه کشیده خواهد شد.

کاندیدای جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی با اشاره به این مسئله که غالبا در شهرهای کوچک مطالبه‌های سیاسی و جناحی در حاشیه مطالبات مردمی منطقه قرار دارد، گفت: بخش‌ها و قبیله‌ها و مناطق حرف مهمتری می‌زند، اما همیشه وابستگی افراد به جناح‌های سیاسی چیزی در حدود ۳۰% در نحوه انتخاب مردم در حوزه‌های کوچک انتخابیه موثر است که این بار با توجه به جریانی که در پایتخت اتفاق افتاد به سود اصلاح‌طلبان است.

مشاور وزیر بازرگانی دولت اصلاحات، تعامل مجلس و دولت برای تحقق برنامه‌های اقتصادی دولت را هدف اصلی مجلس دهم خواند و افزود: برنامه ششم توسعه تنها با تعامل سازنده بین دولت و مجلس امکان‌پذیر است و این لزوما به معنی همسویی تام با دولت نیست، بلکه همین که چوب لای چرخ دولت نگذارد، بزرگ‌ترین کمک را به مسیر توسعه در ایران کرده است.

میرزایی با انتقاد از رویه جاری در مجلس نهم گفت: نحوه تعامل دولت و مجلس در دوره بعد به کلی تغییر خواهد کرد، چراکه مجلس نهم علاوه بر اینکه باری را از دوش دولت برنمی‌داشت، هر کجا که دستش می‌رسید، سعی می‌کرد سد ایجاد کند.

او با طرح این سوال که مگر می‌شود در طول یک سال بیش از ۶۰۰ کارت زرد و سوال و اخطار و استیضاح از طرف مجلس به یک دولت داده شود، متذکر شد: در چنین شرایطی یک وزیر چقدر می‌تواند کار کند؟

میرزایی تصریح کرد: یکی از وظایف مجلس قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است و دیگر وظیفه مجلس برقراری روابط بین مردم و ارگان‌های دولتی است و این مهم تنها با تعامل سازنده با دولت امکان‌پذیر است؛ نه با سو رابطه و مخاصمه. در سال همدلی و همزبانی به نظر می‌رسد مجلس این  مشی‌ را دنبال نکرد.

او ضمن اظهار امیدواری نسبت به روند رشد و توسعه کشور در سال آینده آن را مشروط به قدردانی دولت نسبت به این همدلی و همزبانی‌ که با مشارکت حداکثری مردم درانتخابات حاصل شده است دانست و گفت: به این ترتیب تغییرات احتمالی در وضعیت اقتصادی کشور را در سال آینده می‌توان مثبت ارزیابی کرد.

رایزن بازرگانی ایران در امارات مهم‌ترین مشکلات منطقه دماوند را مساله بیکاری، آب و محیط زیست خواند و گفت: مشکلی که همه کشور را تهدید می‌کند، بحران کشاورزان است. اینکه یک کشاورز با هزینه‌ای مشخص دست به تولید بزند و کمتر از هزینه‌های انجام شده مجبور به عرضه کالایش باشد درست نیست. در حال حاضر صد‌ها تن سیب منطقه دماوند با هزینه بالا تولید شده و شب عید هیچ کششی در بازار برای این اقلام وجود ندارد.

کد خبر : ۳۵۴۴۷۱