خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

لزوم تغییر نگرش جامعه و مسئولین نسبت به ورزشکاران معلول

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۰۴۶

عدم حمایت مالی بخش خصوصی از ورزش معلولین، مسئولیت دولت در حمایت از این تیم‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

استاندار زنجان گفت: امیدواریم این ورزشکاران با اقتدار بتوانند موفقیت‌های ورزشی فراوانی برای کشور بدست آورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، در دیدار با تیم‌های اعزامی استان به مسابقات پارآسیایی اینچئون کره با ابراز امیدواری در این دیدار به اهمیت حوزه ورزش در ایجاد روح همبستگی ملی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: عرصه ورزش بسیار غرورآفرین است. به‌طوری که با هر پیروزی در این حوزه، مردم بدون هیچ سازماندهی قبلی به شادی می‌پردازند و این پیروزی احساس غرور و شادمانی را در جامعه بوجود می‌آورد.

استاندار زنجان، با انتقاد از پایین بودن سطح توجه به ورزشکاران معلول، نسبت به ورزشکاران عادی گفت: در کلیه رشته و سطوح، ورزش‌های پارالمپیک نسبت به ورزش‌های عادی کمتر در رسانه ملی به تصویر کشیده می‌شود و در نتیجه، اسپانسرهای مالی نیز رغبت کمتری به حمایت از این تیم‌ها دارند.

مقام عالی استان با بیان اینکه شرکت‌ها و موسسات اقتصادی در حمایت از تیم‌های ورزشی به بُرد رسانه‌ای ورزش‌ها توجه می‌کنند، تصریح کرد: عدم حمایت مالی بخش خصوصی از ورزش معلولین، مسئولیت دولت در حمایت از این تیم‌ها را سنگین‌تر می‌کند و دولت باید علاوه بر حمایت این تیم‌ها، فضای اقتصادی بیشتری برای رشته‌های ورزشی معلولین ایجاد کند.

انصاری در ادامه با تاکید بر تغییر نگرش جامعه و مسئولین نسبت به ورزشکاران معلول، یادآورشد: اگرچه معلولین جامعه هدف بسیار کوچکتری را تشکیل می‌دهند اما موفقیت این افراد با وجود ناتوانی‌های جسمی که دارند در رشته‌های ورزشی، بیشتر شادی آور و غرورآفرین خواهد بود.

مقام عالی دولت در استان، در بخشی از سخنان خود، بر توسعه ورزش معلولین در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: ورزشکاران و مربیانی که در حوزه ورزش معلولین فعالیت می‌کنند از اراده بالاتری برخوردارند.

حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، نیز در ادامه این دیدار و گفتگو، با ارائه گزارشی از وضعیت تیم‌های اعزامی به مسابقات پارآسیایی اینچئون، گفت: ۲۰ ورزشکار و ۴ مربی در قالب ۸ رشته ورزشی از استان زنجان در هیئت اعزام به مسابقات پارآسیایی اینچئون کره حضور دارند و استان زنجان با کسب بیشترین سهمیه، مقام اول اعزام در کشور را به خود اختصاص داده است.

حسینی دراین زمینه اظهار داشت: در مجموع ۵۰۰ ورزشکار معلول جسمی در ۱۸ رشته ورزشی در استان فعالیت می‌کنند که ۱۲ رشته ویژه آقایان و ۶ رشته مخصوص بانوان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان این دیدار یادآورشد: هدف‌گذاری ما برای حضور در این دوره از بازی‌های پاراآسیایی، اعزام ۱۴ ورزشکار بود که با تلاش و همت تیم‌های ورزشی، این تعداد به ۲۴ نفر رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز