خبرگزاری کار ایران

نقدها درباره تیم ملی باید عادلانه باشد؛

طالبی: فضا برای ادامه همکاری کی‌روش فراهم نیست / نباید احساسی تصمیم بگیریم

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۴۰۸

حذف تیم ملی از جام ملت‌های آسیا اتفاق جالبی نبود، اما هزاران اتفاق در طول ۹۰ دقیقه مسابقه رخ می‌دهد و ما باید برای حوادثی که ممکن است در طول مسابقه اتفاق بیفتد آماده می‌کردیم.

سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان گفت: در برهه کنونی نباید تصمیمات احساسی درباره کادر فنی تیم ملی گرفت، بلکه باید اعضای کمیته فنی در یک فرصت مناسب طی نشستی در این ارتباط تصمیم‌گیری کنند.

جلال طالبی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایلنا درباره شکست تیم ملی مقابل عراق که باعثحذف کشورمان از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شد، بیان داشت: حذف تیم ملی از جام ملت‌ها اتفاق جالبی نبود، اما هزاران اتفاق در طول ۹۰ دقیقه مسابقه رخ می‌دهد و ما باید برای حوادثی که ممکن است در طول مسابقه اتفاق بیفتد آماده می‌کردیم، اتفاقی که در بازی با عراق برای کشورمان رخ داد و داور بازیکن‌ ما را اخراج کرد تا ۸۰ دقیقه ۱۰ نفره باشیم.

وی ادامه داد: در مرحله تک حذفی بسیار سخت است که ۱۰ نفره شوید، اتفاقی که برای کشورمان اتفاق افتاد، اما تمامی اینها جزیی از فوتبال است. اشتباه داور، اشتباه بازیکن، یا گل به خودی و چندین و چندین اتفاق دیگر در فوتبال می‌تواند در نتیجه نقش داشته باشد، اما در کل به بازیکنان تیم ملی خسته نباشید می‌گویم. بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند و در حالی که ۲ بار از حریف عقب می‌افتند جبران کردند تا در نهایت در پنالتی شکست خوردند.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: حاج‌صفی که پنالتی اول را خراب کرد، همواره خوب پنالتی می زد، اما ایرادی ندارد؛ چراکه هوندا و ناگاتوموی ژاپنی هم مقابل امارات پنالتی‌ خود را از دست دادند. باید توجه داشت ما در ۳ بازی مرحله گروهی با غیرت بازیکنان خود پیروز شدیم، اما مقابل عراق بازیکنان حریف هم غیرتی بازی کردند.

طالبی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تیم ملی هر ۴ بازی خود در جام ملت ها را مقابل تیم های عربی برگزار کرد، اما نتوانست آنچه که باید و شاید قدرت خود را به حریفان دیکته کند، حتی در بازی‌هایی که بردیم، از جمله مقابل قطر و امارات با یک گل پیروز شدیم بازی زیبایی ارائه ندادیم. کاش نتیجه‌گیری تلفیقی با بازی زیبا بود.

وی افزود: با این حال جام ملت‌ها برای ما تمام شد و نباید زود و احساسی تصمیم‌گیری کنیم، اینکه بگویم مدیریت فدراسیون یا کادر فنی باید تغییر کنند، حرف صحیحی نیست، مگر اینکه کمیته‌های فنی و کارشناسی آنها را بررسی کنند و بعد از آن تصمیم بگیریم. باید از افرادی نظر خواست که در گفته هایی خود عدالت دارند، البته با توجه به جوی که بعد از حذف تیم ملی به وجود آمده، فضا برای ادامه همکاری خود کی‌روش هم فراهم نخواهد بود.

سرمربی سابق تیم ملی درباره اینکه کی‌روش اعلام کرده تیم ملی امکانات لازم و بازی تدارکاتی برای حضور پرقدرت در رقابت‌های جام ملت ها نداشته، بیان داشت: کی‌روش قبل از بازی‌های جام جهانی با این شرایط رو به رو بود و حالا هم باید در نشستی اعلام کند نظرش در این خصوص چیست…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز