خبرگزاری کار ایران

تاریخ ایران را برنده می‌داند؛

پیروزی ۳ بر یک ایران مقابل عراق در جام ملت‌ها / اولین رویارویی در یک‌چهارم نهایی

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۳۹۰

آخرین رویارویی ایران و عراق به جام ملت‌های۲۰۱۱ دوحه قطر بازمی‌گردد که ایران با گل‌های رضایی و مبعلی در مقابل تک گل یونس محمود حریف خود را در مرحله گروهی با شکست بدرقه کرد.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق تاکنون ۲۴ بار به مصاف هم رفتند که حاصل آن ۱۴ برد، ۶ تساوی و ۴ شکست به سود ما بوده که نکته جالب اینکه دو تیم تاکنون ۴ بار در جام ملت‌ها رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که برتری ۳ بر یک ایران حاصل آن بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم‌های ملی ایران و عراق در حالی روز جمعه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد که این نخستین رویارویی دو تیم در این مرحله محسوب می‌شود و جالب‌تر اینکه ایران تاکنون در این مرحله با هیچ تیم عربی روبرو نشده است.

در حالیکه هواداران تیم فوتبال عراق امروز و پس از صعود به مرحله یکچهارم نهایی جام ملتها مقابل هتل محل اقامت تیم ملی به جشن و پایکوبی پرداختند که تاریخ دیدارهای دو تیم از برتری قاطع تیم کشورمان حکایت دارد. تیم ملی در طول ۱۵ دوره جام ملت‌های آسیا تاکنون ۴ بار مقابل عراق صف‌آرایی کرده که حاصل آن برتری ۳ بر یک تیم کشورمان بوده است.

آخرین رویارویی ایران و عراق به جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۱ دوحه قطر بازمی‌گردد که ایران با گل‌های غلامرضا رضایی و ایمان مبعلی در مقابل تک گل یونس محمود حریف عراقی خود را در مرحله گروهی با شکست بدرقه کرد. تیم ملی پیش از آغاز جام‌شانزدهم نیز در دیداری تدارکاتی به مصاف عراق رفت و موفق شد حریف خود را با یک گل شکست دهد.

در زیر نگاهی داریم به رویارویی دو تیم در جام ملت‌های آسیا که حاکی از برتری ملی‌پوشان ما دارد. این نتایج را مرور می‌کنیم:

عراق صفر – ایران ۳، ورزشگاه ملی بانکوک(جام ملت‌های ۱۹۷۲)

ایران ۲ – عراق صفر، ورزشگاه آزادی(جام ملت‌های ۷۶)
گل‌ها: ناصر نورایی(۴۵) و حسن روشن(۵۷)

ایران یک – عراق ۲، ورزشگاه آل‌مکتوم دبی(جام ملت‌های ۹۶)
گل‌ها: علی دایی(۷۷ – پنالتی) برای ایران و حسام ناجی(۳۷) و خالد صبیر(۶۹) برای عراق

عراق یک – ایران ۲، دوحه قطر(جام ملت‌های ۲۰۱۱)
گل ها: غلامرضا رضایی۴۱ و ایمان مبعلی ۸۴ برای ایران و یونس محمود برای عراق

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز