خبرگزاری کار ایران

در ۲ بازی اول عاقلانه بازی کردیم؛

عربشاهی: مهره‌چینی کی‌روش فوق‌العاده بود / حضور در نیمه‌نهایی برای ما حکم قهرمانی را دارد!

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۶۶

رسیدن به قهرمانی جام ملت‌ها دور از دسترس نیست و کی‌روش نشان داده با میدان‌دادن به جوانان در کنار با تجربه‌ها می‌تواند کارهای بزرگ انجام داد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است با مهره چینی مناسب کی‌روش و بازی منطقی در دو بازی گذشته مقابل بحرین و قطر توانستیم نتایج مناسبی را کسب کنیم.

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص حضور تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بیان داشت: تیم ملی در ۲ بازی گذشته خود عاقلانه بازی کرد و می‌دانست چه کار می‌کند. دلیل اصلی این موضوع هم این بود که کی‌روش به خوبی شیوه بازی بحرین و قطر را آنالیز کرده بود.

وی ادامه داد: شاید برخی بگویند تیم ملی تدافعی بازی کرد، ولی من معتقدم در فوتبال در وهله‌نخست نباید گل خورد تا بعد از آن به گل برسیم، در همین راستا تیم ملی بازی با قطر را با شیوه ۴-۱ - ۴-۱شروع کرد، اما در حمله به سیستم ۴-۳ - ۳ تغییر تاکتیک می‌دادیم. در کناره‌ها بازیکنانی مانند دژاگه و حاج‌صفی هم خوب کار کردند. حتی هافبک‌های میانی هم هارمونی لازم را داشتند. در رأس خط حمله آزمون هوشیار بود و گل ۳ امتیازی ما را به ثمر رساند.

این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: کی‌روش نشان داد خیلی خوب فوتبال را می‌فهمد، خوب مهره‌چینی می‌کند، بازیکنان هم هماهنگ کار می‌کنند، ضمن اینکه ملی‌پوشان از لحاظ بدنی هم شرایط ایده‌آل را دارند و دوندگی آنها در طول مسابقه خوب است، با این رویه بدون شک امارات را هم شکست خواهیم داد تا برای دیدار با عراق آماده شویم.

عربشاهی با بیان اینکه ژن ایرانی‌ها با عراقی‌ها مشابه است، تاکید کرد: خیلی‌ها می‌گویند ما به ژاپن نخوریم و در عوض با عراق بازی کنیم در حالیکه جفت تیم‌ها شرایط خوبی دارند. در این شرایط ما اگر جزو ۴ تیم نیمه‌نهایی باشیم برای ما حکم قهرمانی دارد.

وی افزود: رسیدن به قهرمانی جام ملت‌ها دور از دسترس نیست و کی‌روش نشان داده با میدان‌دادن به جوانان در کنار با تجربه‌ها می‌تواند کارهای بزرگ انجام داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز