خبرگزاری کار ایران

ملبورن خاطره‌انگیز در انتظار برزیل‌آسیا؛

ایران - بحرین؛ گربه‌ زخمی در چنگال‌ شیر / کی‌روش، مردی با اسلحه‌های پنهان

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۸۴۸

دیدار ایران و بحرین برای تمام ایرانی‌ها حسی توام با خشم و نفرت را به همراه دارد. انتظار از ملی‌پوشان تکرار همان نمایش غرور آفرین ۱۹ مهر در ورزشگاه آزادی است که بحرین با ۶ گل مقابل فوتبال ایران تعظیم کرد.

جام شانزدهم از فردا و با دیدار برابر بحرین در سرزمین کانگوروها برای ایران و شاهزادگان‌پارسی در ملبورن استرالیا آغاز می‌شود؛ شهری خاطره‌انگیز برای میلیون‌ها ایرانی که انتظار دارند با چهارمین آقایی ایران بر فوتبال آسیا همراه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی فوتبال کشورمان هرچند به دلیل شرایط تحریم و محدودیتی‌های مالی با کمترین تدارکات عازم جام ملت‌ها شد، ولی به گفته کی‌روش، او و بازیکنانش از این کمبودها به عنوان عاملی انگیزشی برای ارائه بهترین نمایش خود مقابل حریفان استفاده خواهند کرد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی که یکی از نقاط اتکای تیم ملی در تورنمنت مهم جام ملت ها خواهد بود، با تکیه بر بازیکنانی که در جام جهانی به میدان رفتند و چند چهره جوان و خوش آتیه تیمی غیر قابل پیش بینی برای آسیایی هاست. او اسلحه های پنهان بسیاری دارد که در کنار تیم هماهنگ و منسجم جام جهانی، پتانسیل قهرمانی در جام ملت های آسیا را دارد. تیم ملی فوتبال ایران آخرین بار در سال ۱۹۷۶ عنوان قهرمانی آسیا را در تهران بالای سربرد و با وجود شایستگی در ادوار مختلف نتوانست پس از آن بربام فوتبال آسیا بایستد.

حالا ملی پوشان ایران که جام جهانی برزیل را با نبرد تاریخی مقابل آرژانتین به پایان رسانده اند از فردا به مصاف حریفان خود در جام ملت های آسیا می روند و باید برای صعود به مراحل حذفی، بحرین، قطر و امارات را با شکست روبرو کنند. به گواه کارشناسان خارجی و داخلی، ایران به همراه کره جنوبی، ژاپن و استرالیا از بخت های اصلی قهرمانی درجام شانزدهم هستند و در این راستا تنها نگرانی موجود نحوه آماده سازی تیم ملی ایران است که پس از جام جهانی نسبت به حریفانش تدارک کمتری داشت.

همین مسئله بارها ناراحتی کی روش سرمربی باتجربه تیم ملی ایران را همراه داشت اما تاریخ نشان داده که ایرانی ها در شرایط سخت عملکرد بهتری داشته اند و غیرت و تعصب ایرانی ها همواره در شرایط دشوار به کمک تیم ملی آمده است. همگروهی ایران با سه تیم عربی نیز در مرحله مقدماتی شرایط ویژه ای را برای تیم ملی ایجاد کرده است چرا که اتحاد پنهان عرب ها بر علیه ایران می تواند یک بازی ناجوانمردانه را رقم بزند و آگاهی از این شرایط باید ملی پوشان را با هوشیاری و درایت خاصی به مصاف حریفان ببرد.

تیم ملی ایران ابتدا بحرین، قطر و امارات را پیش روی دارد که براساس سابقه و تاریخ نباید کار سختی برای صعود در پیش داشته باشیم اما واقعیت این است که تیم های حوزه خلیج فارس در سال های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند و دیگر حریفان خرد محسوب نمی شوند.

قطر که یک تیم کاملا چند ملیتی است و فوتبالیست های متعدد آفریقای و آمریکای لاتین را در اختیار دارد. امارات و بحرین نیز با جذب مربیان خارجی وبرگزاری اردوها و دیدارهای تدارکاتی گوناگون هم اکنون در اندیشه صعود هستند. همچنین این مساله را نیز باید در نظر گرفت هیچگاه مقابل اینگونه کار راحتی نداشته ایم چراکه معمولا کشورهای حوزه خلیج فارس بری رسیدن به موفقیت دست به هرکاری می زنند.

البته تیم ایران برای رسیدن به دیدار نهایی حریفان مطرحی چون استرالیا، کره جنوبی، ژاپن و ازبکستان را مقابل خود می بیند و برای رسیدن به هدفش نباید از تیم های همگروه خود واهمه داشته باشد. کارلوس کی روش در مدت چهار سال حضور خود در ایران، تیم ملی را با روش ۱-۳ - ۲-۴ روانه مسابقات گوناگون کرده و هرچند در آخرین دیدار دوستانه مقابل عراق از ترکیبی کاملا جوان بهره برد اما ترکیب اصلی او به خوبی مشخص است و همه می دانند که استخوانبدی تیم او را نفرات جام جهانی تشکیل خواهند داد.

علیرضا حقیقی که در جام جهانی نمایش قابل قبولی داشت دروازه‌بان اول ایران خواهد بود که سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، مهردادپولادی و خسرو حیدری ۴ مدافع حمایت کننده از او هستند. میانه میدان نیر در اختیار کاپیتان جواد نکونام و آندرانیک تیموریان است که به نظر می رسد همین مساله نگرانی اصلی کارشناسان باشد چرا که نکونام دیگر شادابی جوانی را ندارند و تیموریان نیز به هیچ عنوان در لیگ برتر نشانی از یک هافبک تخریبی را نداشت. امید ابراهیمی، وحید امیری و… می توانند شادابی و تحرک تازه ای به خط میانی تیم ملی ببخشند.

مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و علیرضاجهانبخش ۳ بازیکنی هستند که پشت سر مهاجمان به میدان خواهند رفت که منطقه‌ای پرامید برای کی روش محسوب می‌شوند. جهانبخش ستاره جوان فوتبال ایران به همراه دژاگه می توانند بهترین های تیم ملی در جام شازندهم باشند اما شاید مسعود شجاعی که در سالهای اخیر با افت شدیدی روبرو شده نتواند انتظارات را برآورده کند. در خط آتش بدون تردید رضا قوچان ن‍ژاد مهره اصلی کی روش خواهد بود، اما گوچی به خوبی می‌داند در صورت عملکرد ضعیف بازیکنی چون سردار آزمون و یا کریم انصاری‌فرد جای او را خواهند گرفت. جوانانی چون وحید امیری، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضائیان و امید ابراهیمی نیز می‌توانند در طول رقابت‌ها با توجه به توانایی‌های خود به یاری تیم ملی ایران بیایند.

به هر حال آغاز تورنمنت جام ملت‌ها برای هر تیمی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است بویِژه آنکه حریف تیم بحرین باشد که برای تمام ایرانی‌ها حسی توام با خشم و نفرت را به همراه دارد. انتظار از ملی‌پوشان تکرار همان نمایش غرور آفرین ۱۹ مهر در ورزشگاه آزادی است که بحرین با ۶ گل مقابل فوتبال ایران تعظیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز