خبرگزاری کار ایران

مشاوره خیانت چه راهکارهایی ارائه می‌دهد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۴۶۹

بر خلاف باور عموم ، بعد از خیانت زوج ها تصمیم میگیرند راهی برای درمان زخم های رابطه خود پیدا کنند و برای ترمیم نقاط ضعف زندگی مشترک خود تلاش کنند. اما برای بسیاری از زوج ها، خیانت میخی بر تابوت اعتماد بین آنها است. مطالعه ای که توسط مشاورین خانواده انجام شد نشان داد که خیانت در ازدواج عامل حدود 37 درصد از طلاق ها می باشد.

درمان خیانت آسان نیست - اما به گفته درمانگران ازدواج و خانواده، زوج هایی که پس از خیانت در کنار هم ماندن و موفق شدند زندگی خود را نجات دهند، یک ویژگی مشترک دارند:

((تمایل به حل مشکلات بالقوه ای که ممکن است به آنها کمک کند دلیل خیانت را درک کنند، در مقابل تمرکز صرفاً بر روی خود ماجرای خیانت)).

این کار را نباید با توجیه کردن تصمیم به خیانت به عنوان بهانه اشتباه گرفت. اما اگر بتوانید با شریک زندگی خود در مورد حل مشکلات رابطه زناشویی بدون سرزنش کردن یکدیگر به یک توافق واقعی برسید، قطعا این نشانه خوبی است که رابطه شما پتانسیل ترمیم شدن را دارد.

در واقع، زخم های خیانت به سادگی بهبود نمی یابند، اما اگر به درستی با ریشه های آن برخورد کنید، ممکن است حتی رابطه شما از قبل هم بهتر شود.

چگونه با خیانت شریک زندگی برخورد کنیم؟

اگر هم شما و هم شریک زندگیتان می خواهید اقدامات لازم را برای بهبودی یک رابطه انجام دهید، باید به شما بگوییم شما یک راه طولانی در مشاوره خیانت مواجه خواهید بود. در اینجا چند اقدام مهم وجود دارد که می تواند به ترمیم رابطه شما کمک کند.

مطمئن شوید که شریک زندگی شما از خیانت پشیمان شده است.

"نیاز به سطح کافی از پشیمانی در همسر خیانتکار برای ادامه رابطه بسیار ضروری است. بنابراین اگر شما همسری هستید که خیانت کرده است، عمیقا باید از بی وفایی به همسرتان متاسف باشید.شما نباید طوری رفتار کنید که انگار چیزی رخ نداده و به هیچ وجه نباید بی‌تفاوت باشید. حتما برای شروع ارتباط باید حس عمیقی از پشیمانی و پشیمانی برای آنچه اتفاق افتاده وجود داشته باشد. "و اگر شریک زندگیتان به شما خیانت کرده است و از طرف او حس پشیمانی نمی بنید، این همان چیزی است که نشان می دهد او برای تعهد صداقتی ندارد. برای بازگشت به زندگی همسرتان باید از کار خود ابراز پشیمانی کند.

صادقانه دلایل خیانت را با همسرتان در میان بگذارید

این سخت ترین مرحله حل مشکل است و تا حد زیادی تعیین می کند که آیا هر دوی شما قادر به حرکت در مسیر اعتماد سازی هستید یا خیر. «همه ما گاهی اوقات در زندگی می تواننم اشتباهات بزرگی داشته باشیم.حال این سوال پیش می‌آید: آیا این اشتباهات باید آینده یک رابطه را تعیین کند؟

پاسخ تا حد زیادی به عوامل خیانت بستگی دارد." نیازهای اساسی برآورده نشده در رابطه، تعاملات ضعیف، مشکلات عاطفی گذشته و الگوهای غلط جنسی ، همگی می توانند انگیزه ای برای یک رابطه فرازناشویی باشند.

«خیانت بسیار پیچیده است، دلایل پیچیده زیادی در مورد اینکه چرا افراد ممکن است خیانت کنند و چگونه می توانید راهی برای بازگشت به زندگی عادی پیدا کنید، وجود دارد. "چرا این اتفاق افتاد؟ مشکلاز کجا شروع شد؟ چه چیزی در رابطه ما بود که در نهایت باعث شد شکافی داشته باشیم تا شخص دیگری وارد آن شود؟ داشتن بصیرت در زندگی شما برای جلوگیری از خیانت بسیار مهم خواهد بود."

اما اگر فردی که خیانت کرده است مایل نباشد پیشاپیش درباره علت وقوع آن صحبت کند - یا شروع به سرزنش طرف مقابل کند، ممکن است اصلاح رابطه آب در هاون کوبیدن باشد!.

فرد خیانتکار نباید بی تفاوت باشد و به سادگی از کنار آسیبی که زده عبور کند. «مانند «من یک مرد هستم» یا «این اتفاق افتاده است، حالا چیکارکنم؟». تنها راه برای بازسازی اعتماد این است که کاملاً روشن باشد که چرا این اتفاق افتاده است، بنابراین در صورت تکرار رفتار مشابه در آینده، انتخاب متفاوتی انجام خواهد شد.

وسوسه انجام مجدد خیانت را از بین ببرید

اگر این رابطه واقعاً تمام شده است، انجام اقدامات واقعی برای قطع ارتباط با فرد قبلی و تعیین حد و مرز برای روند بهبودی شریک زندگی شما بسیار مهم است. درمانگر ازدواج و خیانت می گویند: «حذف اطلاعات تماس، مسدود کردن شماره ها و حذف مخاطبین شبکه های اجتماعی برای اعتماد سازی بسیار ضروری هستند.

با صداقت و دقت به جلو حرکت کنید

سوء استفاده از اعتماد شریک زندگی به دلایل متعددی ویران کننده است، و یکی از عوامل مهمی که برای عبور از آن باید مورد توجه قرار گیرد، صداقت است. «دروغ‌گویی بخش بزرگی از خیانت است، به همین دلیل است که مشاورین خیانت کسی را که خیانت کرده است تشویق می‌کنند تا در مورد تمام جزئیات رابطه به‌ طور کامل صادق باشد نه فقط مواردی که شریک زندگی‌اش از آن اطلاع دارد را بازگو کند. «همسر خیانتکار در روند بهبود رابطه باید کاملاً شفاف باشد و به همه سؤالات پاسخ دهد.

این سطح از شفافیت و صداقت باید تا زمان اعتماد سازی دوباره ادامه پیدا کند.

"شریک زندگی خایانتکار باید از هر چیزی که باعث ناراحتی همسرش می شود، صرف نظر کند. همسر خیانت دیده باید به هر/همه وسایل الکترونیکی/ایمیل ها، رمزهای عبور و غیره دسترسی داشته باشد. اینگونه است که او میفهمد که همسرش می خواهد اعتماد را بازسازی کند."

سفره دل خود را برای همه باز نکنید

واکنش درونی شما ممکن است خشم باشد که بی‌ وفایی شریکتان را مثلا با خانواده اش در میان بگذارید تا همه ببینند، این یک روش مقابله ای رایج بین زوج هاست. اغلب این کار از روی عصبانیت انجام می شود که معمولاً باعث می شود فردی که مورد خیانت قرار گرفته است بی منطق و عصبی به نظر برسد. صحبت کردن با یک نفر در مورد آنچه که خیانت همسرتان به سر شما آورده است، به خصوص با یک درمانگر، منطقی است. اما گفتن به همه افراد اطراف شما می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

«هرچه افراد بیشتری در مورد آن بدانند، افراد بیشتری ممکن است از اطلاعات خانواده شما سوء استفاده کنند. این بدترین کابوس درمانگر است زیرا دخالت و دلسوزی ناداورانه دوستان و اعضای خانواده واقعاً حرکت رو به جلو را برای درمان دشوار می کند.»

فردی که مورد خیانت قرار گرفته ممکن است به این نتیجه رسیده باشد که ببخشد و زندگی اش را ادامه دهد، اما خانواده او همچنان کینه‌ای شدید دارند که معمولاً فشار بیشتری را بر یک رابطه آسیب‌ دیده ای که سعی در بازسازی و ادامه دادن دارند، وارد می‌کند.»

کار با یک روانشناس با تجربه ادامه دهید

خیانت پس از یک رابطه عاشقانه، دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید یا حتی از کجا شروع کنید ممکن است سخت باشد. اگر مکالماتی که با شریک زندگی خود دارید به نظر می رسد که به جایی نمی رسد، با یک مشاور با تجربه که می تواند به گرفتن تصمیمات درست کمک کند، کار کنید.

«توانایی و مهارت مشاوران برای بی‌طرفی بودن به شناسایی نیازهای برآورده نشده اساسی در رابطه زوجین کمک می‌کند.»

هنگامی که شما این بینش را دارید که چرا همسرتان به شما خیانت کرده است؟ از این آگاهی برای ایجاد تغییر عملی در زندگی زناشویی خود استفاده می کنید.

توجه کنید که رابطه شما باید تغییر کند. مشاوران خیانت اغلب به زوج‌ها می‌گویند باید رابطه قبلی خود را دفن کنند و به فکر شروع یک رابطه کاملاً جدید با یکدیگر باشند. از طرفی در آن رابطه جدید، همان انرژی را که در ابتدای رابطه خود داشتند را دوباره برای احیای رابطه جدید به کار بگیرند. همان انرژی برای شناخت در مورد یکدیگر و مراقبت از همدیگر و قصد تشکیل زندگی و با هم بودن.»

"اگر واقعاً می خواهید بعد از خیانت به زندگی خود برگردید و با شریک زندگی خود ادامه دهید و یک رابطه عاشقانه داشته باشید، باید به آینده خوش بین باشید و به جای سررزنش یکدیگر بر روی حل مشکلات رابطه تمرکز کنید."

منبع: https://psychology.avije.org/​

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز