خبرگزاری کار ایران

افشاردوست: صعود به مرحله دوم المپیک نتیجه‌ای خارق العاده بود

دبیرکل فدراسیون والیبال گفت: صعود تیم ملی به مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک نتیجه‌ای خارق العاده بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمود افشاردوست، درباره عملکرد تیم ملی ایران در بازی‌های المپیک 2016 ریو اظهار داشت: برای ارزیابی عملکرد یک تیم ورزشی باید ببینیم که چه اهدافی برای این تیم ترسیم شده است. برنامه ریزی ما برای تیم ملی والیبال صعود از مرحله گروهی بود. البته می‌دانستیم که در نخستین حضور تیم ملی در المپیک این کار سخت است. به خصوص با توجه به اینکه فشار روانی سنگینی روی بازیکنان وجود داشت که دلیل آن هم این است که در چند سال گذشته بازی‌های زیادی از تیم‌های بزرگ دنیا برده‌اند و شاید تصور عمومی این بود که می‌تواند در المپیک همه تیم‌ها را شکست بدهد چون این کار را قبلا انجام داده است.

وی ادامه داد: تیم ملی مسابقات را خوب شروع نکرد و بر خلاف انتظار، شکست بدی مقابل آرژانتین خورد. البته معتقدم اگر یک بار دیگر ایران و آرژانتین با هم بازی کنند، می‌توانیم این تیم را شکست بدهیم. پس از این مسابقه بازیکنان ریکاوری خوبی داشت و با وجود شکست در دو ست اول، تیم ملی به بازی برگشت و بازی خوبی ارائه داد.

دبیرکل فدراسیون والیبال گفت: پیش بینی ما پیروزی بر کوبا و مصر بود که این کار انجام شد و تیم ملی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. با توجه به اهدافی که از پیش تعیین کرده بودیم از عملکرد تیم ملی راضی هستیم و عملکرد خارق العاده‌ای از خود به جای گذاشت.

وی درباره بازی با روسیه گفت: تیم ملی به غیر از ست دوم خوب بازی کرد و با وجود اینکه رائول لوزانو به دو بازیکن استراحت داده بود، تیم ملی خوب جنگید و مقاومت کرد. روسیه پس از شکست مقابل آرژانتین بازی‌های خوبی ارائه کرده است که می‌تواند زنگ خطری برای هر تیمی باشد.

افشاردوست درباره مسابقه تیم ملی ایران مقابل ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک گفت: ایتالیا در این دوره از رقابت‌ها عملکرد خیلی خوبی داشته است. البته بازیکنان ایران شناخت خوبی از این تیم دارند. اگرچه این تیم قدرت زیادی دارد اما شکست ناپذیر نیست. اگر تیم ملی ایران بتواند این تیم را شکست بدهد نتیجه‌ای بی نظیر و فراتر از انتظار کسب کرده است. تیم ملی ایران پتانسیل پیروزی بر هر تیمی را دارد.

وی افزود: بازی ایران و ایتالیا نقطه عطفی برای والیبال و ورزش ایران است. تا همین مرحله هم جامعه ورزش و مردم ایران از فرزندان خود راضی هستند.

 

کد خبر : ۴۰۱۱۵۴