خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن فولاد:

مقصر اصلی التهاب بازار فولاد، وزارت صمت است

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۲۰۸

رضا شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن فولاد گفت: وزارت صمت با تصمیمات اشتباهی که گرفته است باعث تمام نابسامانی است.

به گزارش ایلنا، شهرستانی اظهار داشت:  معاونت امور معادن و صنایع وزارت صمت چگونه می تواند برای بازار فولاد و سایر صنایع تصمیم گیری کند در جایی که در زمینه اقتصادی،تولیدی و صنعتی تجربه ای نداشته است. متاسفانه وقتی قیمت ها دستوری می شود و برای هر کالایی سقف و کف گذاشته می شود این کار خودش زمینه ساز رانت است و عطش این بازار نیز هیچ وقت فروکش نخواهد کرد. فرض کنید قیمت دلار 25 هزار تومان است و اعلام می کنند دلار 19 هزار تومانی به عده ای فروخته می شود مشخص است که رانتی که وجود دارد برای خریدار جذاب است حتی اگر نیازی به آن کالا نداشته باشد.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد افزود: در خصوص فولاد همه مقصر هستند و مقصر اصلی هم کسی است که پایه را اشتباه گذاشته و آن، وزارت صمت است.
وی‌در پایان گفت: باید جلوی این رانت گرفته شود و وزارت صمت با قیمت گذاری های دستوری کاری را نه تنها پیش نمی برد بلکه مقابل توسعه صنعت فولاد و تولید کشور، سنگ اندازی می کند؛ تنها راه برای توسعه اقتصادی و صنعت فولاد این است که باید اقتصاد آزاد باشد تا با ایجاد رقابت واقعی، از صنعت حمایت شود و دست دلالان و رانت خواران کوتاه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز