خبرگزاری کار ایران

سیدمحسن دهنوی مطرح کرد:

سیستم توزیع سیمان باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۱۹۱

کارخانه سیمان به تولید‌کنندگان مسکن و سازندگان که سیمان تناژ پایین نیاز دارند به صورت مستقیم سیمان عرضه می‌کند.

سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان تهران در جمع خبرنگاران  با اشاره به وضعیت فعالیت این کارخانه گفت: این مجتمع به تنهایی 13 درصد سیمان کشور را تامین می‌کند و نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد البته در کنار مباحث تولیدی و کمک به ساخت و ساز در تهران و کل کشور، کارخانه سیمان تهران مسائل زیست محیطی نیز دارد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با اعضای هیات مدیره سیمان تهران داشتیم درباره الزامات و اقدامات زیست محیطی که باید انجام شود، گفت‌وگو و صحبت شد. همچنین در بازدید از خطوط تولید درباره قیمت‌گذاری در بازار گفت‌وگو شد.

دهنوی افزود: متاسفانه در چند ماه گذشته قیمت سیمان نوساناتی داشته است و باعث شده سازندگان و دست‌اندرکاران پروژه‌های عمرانی آسیب ببینند و قرار شد مدیریت سیمان تهران کمک بکند و این کمک به این شکل باشد که شرکت به صورت مستقیم خرده‌فروشی و فروش سیمان با تن‌های پایین نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: از مدیریت سیمان تهران تقاضا کردیم که با توجه به اینکه این کارخانه در جنوب تهران واقع شده است، به مسائل فرهنگی- اجتماعی منطقه نیز توجه ویژه‌ای بکند و این منطقه به عنوان یکی از مناطق محروم نیاز به زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی بیشتری دارد و قرار شد هیات مدیره و مدیرعامل کمک بیشتری بکنند.

دهنوی همچنین در پاسخ به سوالی به خبرنگار ایلنا پیرامون نقش عوامل فروش در افزایش قیمت سیمان گفت: قیمت سیمان در در کارخانه قیمت مصوب است. مشکلی که وجود دارد در سیستم توزیع و عرضه است که دلال‌ها سیمان را به قیمت مصوب از در کارخانه تهیه می‌کنند اما به قیمت بسیار بیشتری به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسد و قرار شد که کارخانه سیمان به تولید‌کنندگان مسکن و سازندگان که سیمان تناژ پایین نیاز دارند به صورت مستقیم سیمان عرضه کند و اگر کسی نیاز به سیمان دارد می‌تواند با کامیون به کارخانه سیمان تهران مراجعه کند و به صورت مستقیم سیمان مورد نیاز خود را با قیمت مصوب تهیه کند و همین مسئله باعث می‌شود تا انحصار از بین برود و قیمت در بازار تنظیم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز