خبرگزاری کار ایران

مدیر خدمات فنی و پشتیبانی مجتمع فولاد سبا خبر داد؛

راه‌اندازی سیستم‌های اعلام و اطفای حریق پست 400 کیلوولت

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۹۶۲

با همکاری مدیریت و کارشناسان مجتمع فولاد سبا و شرکتهای سازندۀ داخلی پروژۀ EPC، طراحی، خرید و نصب و راه اندازی سیستمهای اعلام و اطفای حریق اتوماتیک ترانسهای قدرت پست 400 کیلوولت، سالن برق پست MRSS و ترانسهای پست LBSS و پست RED مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، داریوش دریابار مدیر خدمات فنی و پشتیبانی مجتمع فولاد سبا ضمن تأیید این خبر گفت: این کار از اواخر سال 97 با همکاری شرکت‌های پیمانکار داخلی که در این زمینه از تجربه و سابقۀ کافی برخوردار بودند، در بدترین شرایط تحریم و بنابر ضرورت کارخانه، وارد فاز اجرا شد.

وی در خصوص اهمیت اجرای این پروژه گفت: حوادث احتمالی ترانس‌های قدرت در صنایع مختلف می‌تواند آسیب‌های جدی تجهیزات، توقف روند تولید و همچنین خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای نیروی انسانی و محیط‌زیست در پی داشته باشد. بنابراین به‌منظور جلوگیری از چنین حوادثی، واحد تولید و توزیع برق مجتمع فولاد سبا، با همکاری شرکت‌های مذکور، اجرای این پروژه را در دستور کار قرار داد.

دریابار با تأکید بر اینکه کلیۀ تجهیزات در پست 400 کیلوولت و دیگر پست‌های اشاره‌شدۀ این قرارداد، فاقد تجهیزات سیستم‌های اعلام و اطفای حریق اتوماتیک بودند، تصریح کرد: تمامی برندهای استفاده‌شده در سیستم اعلام حریق NOTIFIRE -UK و در سیستم اطفای حریق KCA و تکنیدرو از برندهای معتبر جهانی به شمار می‌آیند. همۀ تجهیزات دیگر همچون شیرآلات و درب‌های ضدحریق از محل تولیدات داخلی تأمین شده است.

 وی ادامه داد: با توجه به حساسیت عملیات اجرایی بر روی ترانسفورماتورهای قدرت 400 کیلوولت که برای ادامۀ تولید بسیار حیاتی‌اند و زمان بسیار محدود بی‌برقی برای این تجهیزات در زمان تعمیرات برنامه‌ریزی ‌شده است، این پروژه بدون هیچ‌ حادثه و با بیشترین توان و دقت اجرایی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 دریابار تصریح کرد: اینک پس از اجرای روند راه‌اندازی، از 20 مرداد 99 کلیۀ تجهیزات این سیستم آزمایش‌های موردنیاز را توسط واحد آتش‌نشانی مجتمع فولاد سبا با موفقیت پشت سرگذاشته و با بهترین عملکرد در حال کار است.

وی گفت: پروژۀ اجراشده در واحد تولید و توزیع برق مجتمع فولاد سبا  شامل بخش‌های ذیل است:

- اجرای سیستم اعلام و اطفای حریق اتوماتیک آب و فوم بر روی ترانسفورماتورهای 400 کیلوولت؛ - اجرای سیستم خنک‌کنندگی آب دیواره‌های آتش ترانسفورماتورهای 400 کیلوولت؛ - اجرای سیستم اعلام حریق اتوماتیک در پست و گالری‌های کابل MRSS و SVC1 و SVC2؛ - اجرای سیستم اعلام حریق اتوماتیک در پست RED و تونل‌های ارتباطی به واحد احیا مستقیم و غبارگیر؛ - اجرای درب‌های ضدحریق و مواد فلاماستیک بر روی کابل‌ها در تونل‌های برق زیرمجموعۀ پست‌های MRSS و RED به طول تقریبی 2 کیلومتر؛ - توسعۀ رینگ آب آتش‌نشانی با لوله‌های دفنی پلی‌اتیلن در محدودۀ پست 400 کیلوولت مجتمع فولاد سبا؛ - ساخت بنا و نصب تجهیزات و تأسیسات الکتریکی و مکانیکی جهت اتاق‌های FFR مربوط به سیستم اطفای حریق اتوماتیک ترانسفورماتورهای 400 کیلوولت.

مدیر خدمات فنی و پشتیبانی مجتمع فولاد سبادر خاتمه از همکاری مدیران و کارشناسان مجتمع فولاد سبا در واحدهای خدمات فنی و پشتیبانی، تکنولوژی و اجرای پروژه‌ها، ایمنی فنی و آتش‌نشانی، توزیع برق، مدیریت و کارکنان شرکت‌های مهندسی آب‌وآتش نقش‌جهان و فراتحقیق و سایر واحدهایی که به‌نوعی در اجرای این پروژۀ خطیر همکاری نمودند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز