خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر مدیریت پروژه شرکت مس عنوان کرد؛

ایجاد هماهنگی در توسعه فرایند بومی‌سازی فرایندهای تولید در صنعت مس

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۶۶۱

مدیر دفتر مدیریت پروژه شرکت مس با بیان این‌که تهیه گزارش‌های پیشرفت کلیه طرح‌های توسعه در دست اقدام شرکت مس از مهمترین وظایف دفتر مدیریت پروژه به عنوان زیرمجموعه امور توسعه و اکتشافات است، درباره مهمترین برنامه‌های این واحد گفت: مهمترین اقدام ما در سال جاری برنامه‌ریزی و انجام مقدمات لازم برای شروع طرح‌های جدیدیست که از بازده‌ی بالایی برخوردار هستند.

به گزارش ایلنا،  کورش باقری مدیر دفتر مدیریت پروژه شرکت مس درباره مبنای تعریف طرح‌های با بازدهی بالا در صنعت مس گفت: صاحب نظران حوزه تولید و توسعه صنعت مس اتفاق نظر دارند بیشترین ارزش‌افزوده در فرایندهای زنجیره تولید مس به فعالیت‌های معدنی و فرآوری که نتیجه آن افزایش تولید کنسانتره مس است، بر می‌گردد.

باقری تصریح کرد: از این رو و  با توجه به پیشرفت‌های خوبی که در عرصه اکتشافات در چند سال اخیر با تلاش قابل تقدیر همکاران محترم امور اکتشافات انجام شده است و نتیجه آن افزایش قابل ملاحظه ذخایر معدنی قابل استخراج است در حال حاضر شرکت مس تلاش مستمری در انجام مقدمات لازم برای اجرای طرح های توسعه تغلیظ در آذربایجان یعنی فاز 3 تغلیظ مجتمع مس سونگون و فاز 2 تغلیظ میدوک در مجتمع مس شهربابک و فاز 3 تغلیظ سرچشمه را دارد.

وی با بیان این‌که این دفتر پشتیبانی فنی و ستادی تعریف طرح‌های جدید توسعه را بر عهده دارد، اظهار کرد: علاوه بر این اقدام، کار مهم دیگری که دفتر مدیریت پروژه از یکسال پیش به عهده گرفته است ایجاد هماهنگی توسعه فرایند بومی‌سازی در صنعت مس و بهینه‌سازی فرایندهای تولید است.

باقری با بیان این‌که این کار با همت همکاران تلاش‌گر و متعهد در حوزه‌های تولید و توسعه از قریب یکسال پیش آغاز شده و ادامه دارد اضافه کرد: امیدواریم که این امر هرچه بهتر و سریعتر با حمایت کلیه عوامل مرتبط به نتیجه قابل ملاحظه ای بیانجامد.

وی بیان کرد: در این زمینه بطور مشخص بخشی از تجهیزات که امکان تولید داخل را داشته‌اند شناسایی شده‌‌اند و در طرح معدن و تغلیظ درآلو و دره زار با توان مهندسی و ساخت شرکت‌های توانمند داخل استان کرمان و کشور در حال ساخت و نصب است.

مدیر دفتر مدیریت پروژه تاکید کرد: شکی نیست که توان و پتانسیل‌های موجود بیش از این چیزیست که به خدمت گرفته شده و بایستی در شرایط حاضر، تحریم‌های ظالمانه را که تهدیدی برای صنعت کشور محسوب می‌شوند را به فرصت تبدیل کنیم کما اینکه قدم‌های بزرگ و موثری برداشته شده و بایستی اقدامات بیشتری در این راستا انجام گردد.

به گفته باقری خوشبختانه علی‌رغم شرایط گفته شده برای انجام اقدامات حساس‌تر و جدی‌تر امکان استفاده از مشاوره متخصصین معتبر بین‌المللی نیز برای اطمینان از طراحی تجهیزات کلیدی وجود دارد و در تلاش هستیم که در فرایند طراحی و ساخت این تجهیزات و همچنین بهینه‌سازی فرایندها به‌منظور افزایش ظرفیت تجهیزات موجود و کاهش هزینه‌های تولید از این خدمات نیز بهره لازم را ببریم.

وی با اشاره به 29 طرح توسعه‌ای شرکت مس برای تحقق چشم‌انداز تولید 550هزار تن کاتد، گفت: امیدواریم که با حمایتی که در خصوص تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح‌ها با تخصیص منابع مالی از محل افزایش سرمایه در مجمع سهامداران نیز انجام شد، سایر اقدامات نیز مراحل لازم را طی کند و بزودی شاهد پیشرفت اجرای این طرح‌ها باشیم که ضمن ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمدهای شرکت و سهامداران را نیز بدنبال داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز