خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید؛

نصب اولین توربین بادی در بوسنی/ دریافت سفارش 13 توربین بادی از سوی«نوردکس»

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۶۵۷

از نصب اولین توربین بادی در منطقه موستار در بوسنی تا دریافت سفارش 62 مگاوات نیروگاه بادی توسط «نوردکس»، نشان از گسترش پر سرعت انرژی های تجدیدپذیر؛ خصوصا حوزه توربین های بادی در نقاط مختلف جهان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بنا بر اعلام شرکت برق «الکترو پریوردا»، یک کنسرسیوم انرژی‌های تجدیدپذیر در کرواسی با همکاری شرکت «وایند پاور» دانمارک، اولین توربین از 15 توربین بادی به منظور ساخت یک مزرعه بادی را در نزدیکی شهر «موستار» در جنوب بوسنی و هرزگوین، نصب کرد.

شرکت برق بوسنیایی 69 میلیون یورو در این پروژه سرمایه گذاری می‌کند. بنا بر نظر کارشناسان، تولید برق مورد انتظار، سالانه 130 گیگاوات ساعت خواهد بود.

«سناد سالکیچ» مدیر اجرایی «الکترو پریوردا» اعلام کرد انتظاردارد تا پایان سال تمام توربین‌ها نصب شوند.

بودجه ساخت و ساز از طریق وامی از بانک توسعه آلمان،«کی اف دبلیو» تامین می‌شود.

شرکت نوردکس، سفارش ساخت 13 توربین بادی را دریافت نمود

در پایان 3 ماهه سوم سال جاری، گروه نوردکس، سفارش ساخت و تحویل 13 توربین بادی N133 / 4.8 درانگلیس را دریافت کرد.

نیروگاه بادی 62 مگاواتی، در جنوب لانکشایر در اسکاتلند که قبلا منطقه استخراج زغال سنگ بود، ساخته خواهد شد. مشخصه این نیروگاه، سرعت متوسط باد به میزان 8.6 متر بر ثانیه است که برای تسریع سرعت کارکرد نسل Delta4000 مناسب است.

نصب توربین‌های بادی در پاییز 2021 آغاز می‌شود

پاتکسی لاندا، از مدیران ارشد گروه «نوردکس» در این خصوص اظهار کرد: خوشحال هستیم که یک مزرعه بادی دیگر در بریتانیا را به فناوری توربین بادی قوی خودمان مجهز می‌کنیم.» به لطف ظرفیت بالای توربین 4.8 مگاواتی و ثابت بودن متوسط ​​سرعت سالانه باد، این مزرعه بادی بدون نیاز به بودجه دولت به حیاتش ادامه می‌دهد.

با این مزرعه بادی، اقتصاد لانکشایر از اتکا به سوخت‌های فسیلی خارج خواهد شد و به سمت استفاده محدود از کربن ترغیب می‌شود.

این گروه بیش از 29 گیگاوات ظرفیت انرژی باد را در بیش از 40 منطقه فعال کرده و در سال 2019 درآمد 3.3 میلیارد یورویی داشته است.

 نوردکس در حال حاضر بیش از 7900 نیروی کار استخدام کرده است. برای تولیدات مشترک این شرکت، کارخانه‌هایی در آلمان، اسپانیا، برزیل، ایالات متحده، هند، آرژانتین و مکزیک فعال هستند.

منبع: http://evwind.es

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز