خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستبافت مطرح کرد؛

امیدواریم با سیاستگذاری‌های جدید زمینه ایجاد مهاجرت معکوس را فراهم کنیم/ بیمه هنرمندان مهمترین همکاری دو صندوق است

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۸۲۰

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستبافت گفت: مهمترین همکاری که با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان داریم موضوع بیمه هنرمندان صنایع دستی و بافندگان عزیزمان است که در چند سال اخیر یکی از دغدغه‌های هنرمندان عزیزمان است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، هادی میرزائی در حاشیه مراسم روز روستا و عشایر، درخصوص برنامه‌های حمایتی صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستبافت از هنرمندان صنایع دستی، گفت: این صندوق با هدف اعطای مجوز کاربری و بهره‌برداری مناسب از بناهای تاریخی و فرهنگی تشکیل شد. به جهت ضرورت حمایت از هنرمندان صنایع دستی و فرش دستباف در ماده ۸ قانون حمایت از هنرمندان استادکاران و فعالین صنایع دستی، حمایت، توسعه و ترویج صنایع‌دستی و فرش دستباف، تشویق و تکریم هنرمندان و فعالین این حوزه به  ماموریت‌های صندوق اضافه شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ارزشمندی که انجام شد تصویب اساسنامه در اردیبهشت ماه سال جاری بود و متعاقب آن امیدواریم تا بتوانیم اساسنامه جدید شورای نگهبان آن اعم از ماموریت‌ها، تأمین مواد اولیه تا مارکتینگ را در حوزه حمایت و توسعه و تقویت صنایع دستی فرش دستباف بناهای تاریخی پیش بینی کرده اجرایی کنیم.

میرزائی افزود: از جمله دغدغه‌ها و تاکیداتی که در قانون حمایت مطرح شده بود موضوع بیمه عشایر و روستاییان و هنرمندان صنایع دستی بافندگان بود، قشری که شاید در طول سالیان متوالی به جهت توسعه اقدامات خوبی انجام داده‌ایم اما به جهت اشتغال به نظر میرسد که به خوبی به آن نپرداختیم.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستبافت تاکید کرد: امیدواریم که با سیاستگذاری‌های انجام شده و طرح حمایتی که در حوزه احیای بنای تاریخی، توسعه ظرفیت‌های تولید صنایع و فرش دستبافت و بیمه‌ای که به اهتمام وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و با رهنمودهای رئیس‌جمهور محترم مبتنی بر قانون حمایت از هنرمندان اتفاق افتاده بتوانیم زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستا را شاهد باشیم.

میرزائی گفت: به همین جهت صندوق یکی از ماموریت‌های که می‌توانست انجام دهد ایجاد فرصت‌های مناسب جهت اشتغال روستاییان و تولید وعرضه صنایع دستی در روستاها است به همین جهت ۱۸۳ بناهای تاریخی را که در بافت روستایی وجود داشت با تفاهم نامه چهارجانبه‌ای که با معاونت روستایی محترم رئیس جمهور، سازمان دهیاری و شهرداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد، مقرر است زمینه برگشت این عزیزان را به چرخه اقتصاد روستا به عنوان مراکز داد و ستد روستایی که امکان عرضه محصولات روستایی را داشتند فراهم کنیم. در مزایده جدید حدود 22 بنا در روستاها در اولویت واگذاری هست با عنوان اشتغال و زمینه‌های تولید صنایع دستی و فرش دستبافت.

وی با اشاره به تفاهمنامه ی همکاری با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: مهمترین همکاری که با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان داریم موضوع بیمه هنرمندان صنایع دستی و بافندگان عزیزمان است که در سه سال اخیر یکی از موضوعات اصلی و دغدغه هنرمندان عزیزمان بود که یا صدای رسایی نداشتن و یا گوشی برای شنیدن. بنابراین با اقدامات مناسب و اعتباراتی که پیش‌بینی شده امروز شاهد بیمه شدن یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر فعال این حوزه خواهیم بود.

میرزایی ادامه داد: مسئله مهم دیگر بحث ایجاد فرصت‌های اشتغال است که امیدواریم که بتوانیم با همکاری‌هایی که با مرکز ملی فرش و صندوق بیمه روستاییان و عشایر بسته‌ایم زمینه توسعه این صنعت را با همکاری این سه نهاد داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز