خبرگزاری کار ایران

افت درآمدهای آنتوفاگاستا به علت کاهش قیمت‌های مس و شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۴۰۹

سود شرکت معدنکاری شیلیایی آنتوفاگاستا در نیمه نخست سال جاری کاهش یافت چون تولید مس و قیمت‌های آن تحت تأثیرات منفی همه گیری جهانی ویروس کرونای جدید قرار داشتند.

به گزارش ایلنا، این شرکت، که پروژه های توسعه خود را از سر گرفته است، در شش ماهه نخست سال سود خالصی برابر با 135.2 میلیون دلار داشت، که بسیار پایین تر از رقم سود خالص 302.4 میلیون دلاری آن در دوره مشابه سال گذشته بود.

آنتوفاگاستا اعلام کرده قیمت‌های تحقق یافته مس 12.5 درصد نسبت به نیمه نخست 2019 پایین تر بودند، در حالیکه فروش کاهشی 2.2 درصدی داشتند.  ترکیب این عوامل به این معنی ست که درآمدهای پیش از کسر بهره، مالیات، استهلاک و کاهش ارزش این شرکت معدنکاری در دوره ژانویه-ژوئن با کاهشی 22 درصدی به 1.01 بیلیون دلار تنزل یافته است. آنتوفاگاستا همچنین گفت که با آنکه وقفه ها در عملیات معدنکاری در شیلی جزئی بود، محدودیت‌های مرتبط با کووید 19 باعث تأخیر در پروژه ها شد.

این حقیقت که معادن این شرکت با صرفاً دو سوم نیروی کار خود در طول این دوره مشغول عملیات بودند نیز منجر به تنزل تولید شد. آنتوفاگاستا همچنین مجبور به تعویق انداختن یکی از پروژه های رشد اصلی اش، پروژه توسعه لُس پلامبره، شد. تأخیر شش ماهه این پروژه، به گفته این شرکت هزینه ای 50 میلیون دلاری در بر داشت. آنتوفاگاستا همچنین اعلام کرده که طراحی مجدد یک کارخانه نمک زدایی در لُس پلامبره هزینه 150 میلیون دلاری دیگری بر دوش شرکت خواهد گذاشت.

این شرکت سود موقت هر سهم خود را 6.2 سنت اعلام کرد، که منطبق با خط مشی مرتبط با درآمدهایش و پایین تر از سود 10.7 سنتی هر سهم در دوره مشابه سال گذشته بود.  این تولید کننده مس مستقر در سانتیاگو همچنین خبر از تکمیل قراردادی داد که به آن اجازه می دهد تمام عملیاتش از سال 2022 به بعد از 100 درصد انرژی تجدید پذیر با هزینه کمتر استفاده کنند. این شرکت واقع در فهرست  100 گروه برتر بورس فایننشال تایمز اهداف تولید 2020 خود را بین 725 هزار تا 755 هزار تن مس، با هزینه نقدی خالص 1.20 دلار برای تولید هر پوند از این فلز حفظ کرده است.

تأثیرات کووید 19

آنتوفاگاستا تنها یکی از شرکت‌های معدنکاری مس بزرگ متأثر از همه گیری جهانی این ویروس است. وود مکنزی برآورد می کند که حدود 700 هزار تن از عرضه مس جدید از انتظارات تولید 2020 در اثر تأخیر پروژه ها، در مقایسه با پیش بینی های پیشین، حذف شده است. گروه بین المللی مطالعات مس در آخرین گزارش خود گفت که تولید معدنی مس جهان 3.5 درصد در آوریل کاهش داشت. این ماه نخستین ماه کاملی بود که وقفه های مرتبط با کووید 19 در صنعت مس در آن رخ داد. کودلکوی شیلی، بزرگترین تولید کننده مس جهان، برخی از پروژه های توسعه را متوقف کرده و تولیدش را تنزل داده است. بی اچ پی اعلام کرده که فعالیتش را در معدن سررو کلرادو، در شیلی که بزرگترین کشور تولید کننده مس جهان است، تنزل خواهد داد.

منبع:Mining.com

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز