خبرگزاری کار ایران

با بسته شدن درهای خانه معدن به روی معدنکاران در آستانه انتخابات هیات رئیسه صورت گرفت

شائبه نقض قوانین در یک تشکل معدنی

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۳۶۷

توقف عضویت در تشکل خانه معدن ایران در آستانه برگزاری انتخابات هیات رئیسه، به شائبه دخالت‌های غیرقانونی و غیراخلاقی در مهندسی انتخابات انجامیده است، این توقف در حالی ایجاد شده که پیش از این عضویت فعالان معدنی در این تشکل به‌آسانی و یک‌روزه صورت می‌گرفت.

ایلنا، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که عضویت در تشکل خانه معدن ایران غیرممکن شده است. این اتفاق در صورتی که حقیقت داشته باشد صورت قانونی ندارد و نکته جالب توجه این است که این ممنوعیت از یک ماه پیش و در آستانه برگزاری انتخابات هیات رئیسه خانه معدن اعمال شده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه خانه معدن ایران برای انتخاب اعضای جدید هیات مدیره  21 ماه جاری برگزار می‌شود و انتظار می‌رود مدیران خانه معدن با تبلیغات و دعوت از فعالان حوزه معدن، زمینه مشارکت هر چه گسترده‌تر در این رویداد را فراهم آورند.

در همین حال فعالان معدنی کشور از سه هفته گذشته اقدام به ثبت‌نام و یا تمدید عضویت خود در خانه معدن کرده‌اند، اما کارمندان این نهاد صنفی اعلام کرده‌اند که فرایند عضویت متوقف شده و باید منتظر تاییدیه باشند. همچنین از برخی متقاضیان خواسته شده به شعب استانی تشکل خانه‌ معدن بروند، این در حالی است که اعضای خانه‌های معدن استانی اجازه شرکت در انتخابات هیات مدیره خانه معدن ایران را ندارند.

تا پیش از این عضویت در خانه معدن ایران به آسانی و در طول یک روز انجام می‌شد و براساس اساسنامه خانه معدن ایران، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی تولیدکننده، صادرکننده و صنعتگر معدنی کشور، با تقاضای قبلی و تصویب هیات‌مدیره می‌توانند به عنوان عضو اصلی پذیرفته شوند و محدودیت زمانی یا مکانی در این زمینه تعریف نشده است.

با این تفاسیر توقف عضویت در خانه معدن در آستانه انتخابات، شائبه دخالت‌های غیرقانونی و غیراخلاقی را در مهندسی انتخابات خانه معدن ایران ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز