خبرگزاری کار ایران

دبیر همایش ملی روز روستا و عشایر اعلام کرد؛

بیش از 90 درصد طرح‌های دریافت شده، در حوزه توسعه و توانمندسازی روستایی است/ توجه ویژه زنان به توسعه روستایی

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۶۹۵

دبیر همایش ملی روز روستا و عشایر گفت: بیش از 90 درصد طرح‌های دریافت شده، در حوزه توسعه اشتغال، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی روستایی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، افشین بهمنی درخصوص همایش یاران روستا که به همت صندوق بیمه اجتماعی برگزار خواهد شد، گفت: در این همایش، نهادهایی همچون معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سازمان امور عشایر ایران، سازمان محیط زیست، انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران، انجمن علمی توسعه روستایی ایران، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اداره ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی کشور، مشارکت دارند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های شاخصِ همایش، بخش رقابتی آن است. در همین رابطه طی فراخوانی، از کلیه نهادهای مدنی، افراد، تسهیلگران و فعالان روستایی دعوت شد تا طرح‌ها و پروژه‌های خود را که در راستای توسعه روستایی، تهیه و عملیاتی نموده‌اند، مطابق محورهای تعیین شده، تا 15 شهریور ماه به ایمیل جشنواره ارسال نمایند. با توجه به استقبال کم نظیر و تقاضاهای متعددی که از سوی صاحبان طرح‌ها و آثار وجود داشت، مهلت ارسال آثار به جشنواره، تا پایان شهریور ماه تمدید شد.

بهمنی افزود: بر اساس گزارش دبیرخانه جشنواره، تاکنون مجموعاً 80 طرح(اثر) دریافت شده و یکی از ویژگی‌های برجسته آثار، حضور و مشارکت قابل توجه زنان فعال در حوزه توسعه روستایی است که حدود نیمی از شرکت کنندگان را در بر می‌گیرد. آثار دریافتی، همه حوزه‌های تعیین شدۀ همایش را پوشش داده و بیش از 90 درصد طرح‌ها، در زمینه توسعه اشتغال، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی روستایی است.

دبیر همایش روز روستا و عشایر در مورد فرایند داوری آثار نیز گفت: در حال حاضر، آثار دسته‌بندی شده و برای هر اثر شناسنامه ای تهیه شده است و پس از بررسی‌های مقدماتی، طرح هایی که با محورهای همایش و شرایط تعیین شده (دارا بودن مستندات و غیره) مطابقت داشته باشند، به مرحله داوری اولیه راه خواهند یافت. در مرحله داوری اولیه، کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف توسعه روستایی در قالب کمیته داوری، بر مبنای فرم‌ها و سقف امتیازاتِ مربوط به معیارهای تعیین شده در آن، مطابق مستندات دریافت شده، آثار را ارزیابی خواهند کرد. سپس جهت داوری نهایی، فرم های ارزیابی شده به همراه مستندات، در کمیته علمی- تخصصیِ همایش، مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و پس از جمع بندی امتیازات، در صورت برجسته بودن آثار، تعداد 15 اثر به عنوان آثار برگزیده، توسط کمیته علمی همایش معرفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: فرایند بررسی مقدماتی و داوری آثار، در حال انجام بوده و بدیهی است با اتمام این فرایند، نتایج نهایی و اسامی طرح‌های برگزیده، اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ گرچه در اطلاعیه‌های قبلی، پانزدهم مهرماه(مصادف با روز ملی روستا و عشایر) به عنوان روز برگزاری همایش یاران روستا در نظر گرفته شده بود، اما به دلیل شرایط ویژه ناشی از اوج گیری ویروس کرونا، زمان برگزاری همایش به دهه سوم مهرماه تغییر یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز