خبرگزاری کار ایران

تک ریسورسز، کار در فاز دوم معدن مس کوئبرادا بلانکا را از سر می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۸۱۱

تک ریسورسز اعلام کرده این شرکت کار در پروژه مس فاز دوم کوئبردا بلانکا در شیلی را، که به علت شیوع کووید 19 تعطیل شده بود، از سر می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه، قائم مقام تک ریسورسز، آمپارو کورنه خو، در یک نشست معدنکاری در شیلی گفت که این شرکت مشغول مذاکره با مقامات محلی است و امیدوار است که ظرف سه ماه تمام کارکنانش را در این پروژه مشغول به کار کند. کورنه خو افزود که ما در صورتی اقدام به چنین کاری خواهیم کرد که شرایط بهداشتی کشور اجازه بدهد.

این پروژه توسعه 4.7 بیلیون دلاری در اواسط مارس زمانی که نخستین موارد ابتلا به کووید 19 در این کشور واقع در امریکای جنوبی ظاهر شد به حال تعلیق درآمد. این شرکت معدنکاری در آغاز انتظار داشت تعطیلی کارها دو هفته طول بکشد، اما از آنجا که همه گیری اغلب بخش‌های شیلی را درگیر کرد مجبور شد پروژه را در طول ماه اوت هم به تأخیر بیاندازد.

بسیاری از شرکت‌های معدنکاری این منطقه، شامل شرکت دولتی کودلکو، در طول چند ماه گذشته پروژه های توسعه شان را برای کمک به مهار شیوع کووید 19 متوقف کردند. با وجود این، شیلی به هر صورت مسئله را مدیریت کرد تا تولید خود از معادن فعال این کشور را در میانه بحران حفظ کند.

تک پیشتر گفته بود که انتظار دارد پروژه فاز دوم کوئبرادا بلانکا تولید خود را در فصل چهارم 2021 آغاز کند و با تولید 316 هزار تن در سال به ظرفیت کامل پروژه دست یابد. این تأخیر می تواند هم اکنون تاریخ تکمیل پروژه را با زیانی 260 تا 290 میلیون دلاری (منهای بهره) بین پنج تا شش ماه به عقب بیندازد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز