خبرگزاری کار ایران

مدیر امور عشایر استان مازندران مطرح کرد؛

تسهیلات 25 میلیارد تومانی به عشایر استان اعطا شد/ نبود دفترچه خدمات درمانی عاملی برای استقبال کم از بیمه صندوق اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۵۳۶

مدیر امور عشایر استان مازندران گفت: اگر صندوق بتواند دفترچه خدمات درمانی نیز برای بیمه شدگان ارائه کند جذب بیمه شدگان به مراتب بیشتر خواهد بود.

 صمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جمعیت 4 هزار 100 نفری عشایر استان مازندران، گفت: درکل حدود 5 هزار 920 خانوار عشایری در استان شناسایی شده‌اند که از این میزان 4 هزار و 100 خانوار در استان مازندران و باقی مهمان هستند.

وی ادامه داد: درسال گذشته حدود 25 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای کمک به زنجیره تولید و پرواربندی دامهایشان ارائه کردیم این مسئله کمک کرد تا عشایر دامهای مازاد خود را به مرتع نبرند و از این فرصت پیش آمده استفاده کنند.

کاظمی دغدغه اصلی عشایر را نبود صنایع تبدیلی در استان نامید و گفت: عدم صادرات تولیدات عشایر، نبود بسته‌بندی مناسب، عملکرد ضعیف در بسته‌بندی، وجود خشکسالی‌ها در برخی از سالهاو نبود مراتع قشلاقی و روی آوردن کشاورزان به کشت دوم از دغدغه‌های عشایر استان است که این موجب می‌شود تا آنها چندماه بیشتر در ییلاق بمانند  و این مسئله موجب تخریب مرتع می‌شود. به همین منظور پیشنهاد کرده‌ایم تا سیاست کشت دوم یونجه و شبدر شود اما متاسفانه موفق نشده‌ایم.

وی درخصوص اقدامات خدماتی و رفاهی برای عشایر گفت: بازسازی راهها و جاده‌ها که کسی متولی آن نبود، حدود 67پروژه ازمحل اعتباربنده تبصره  ۴آبرسانی ملی داریم که به واسطه آن مشکلات آب آشامیدنی عشایر و دام آنها حل خواهد شد، خرید منبع برای ذخیره آب و آبرسانی راحتر، توزیع پنلهای خورشیدی( حدود 400 پنل خورشیدی را تاکنون توزیع کردیم و 200 پنل خورشیدی نیز توزیع خواهد شد)، توزیع آبگرمکن  به منظور برخورداری از آب گرم و بهداشت عشایر، ارائه علوفه ارزان از طریق تخصیص اعتبار به تعاونی‌ها تا علوفه با قیمت کمتر به دست عشایر برسد.

کاظمی درخصوص توجه به بیمه عشایر نیز گفت: خوشبختانه کارگزاری بیمه عشایر را در تعاونی‌های خود داریم و درواقع کارگزار بیمه نیز هستیم تا فعالیت عشایر از طریق این تعاونی‌ها صورت گیرد و می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند. در استان مازندران حدود 8 شرکت تعاونی داریم و همه به نوعی کارگزار صندوق بیمه نیز هستند و از میزان 4 هزار 100 خانوار عشایری حدود 500 نفر بیمه شده‌اند و باقی در سایر بیمه‌ها فعال هستند.

وی در پایان تاکید کرد: بیمه عشایری باید خدمات خود را بیشتر کنند و اگر بتوان دفترچه خدمات درمانی نیز برای بیمه شدگان ارائه کنند جذب بیمه شدگان به مراتب بهتر خواهد شد، مسئله دوم مشکل انتقال سابقه فرزندارن بیمه شدگان است و اگر این مشکلات رفع شود به نوعی کمک خواهد کرد تا عشایر خود اشتیاق به بیمه شدن داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز