خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور عشایر چهارمحال بختیاری مطرح کرد:

یکپارچه سازی بیمه‌ها موجب ایجاد عدالت در برخورداری از امکانات می‌شود/ تلاش می‌کنیم تا عشایر بیشتری را بیمه کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۴۲۴

مدیر کل امور عشایر چهارمحال بختیاری گفت: علیرغم مشارکت‌ها و تبلیغات درصد مشارکت استان در بیمه صندوق بسیار کم است و نیاز به تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیشتر حس می‌شود.

به گزارش ایلنا، یحیی حسین‌پور درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جمعیت 126 هزار نفری عشایر استان چهارمحال بختیاری، گفت: عشایر این استان عمدتا بختیاری، قشقایی، چهرازی و غیره هستند. قشلاق این عشایر شمال استان خوزستان است تا آخر شهریور نیز پذیرای آنها هستیم.

وی درخصوص اقدامات رفاهی صورت گرفته برای عشایر گفت: مرمت و بازسازی حدود 3 هزار کیلومتر از ایل راه‌های عشایری، ارائه 40 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای تولید گوشت قرمز و 360 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی عشایر و گیاهان دارویی و همکاری با دو مرکز تحقیقات عشایری و روستایی در اجرای آزمایشی پروژه کاشت گیاهان دارویی توسط عشایر از اقداماتی است که برای اشتغالزایی و افزایش رفاه عشایر صورت گرفته است.

حسین پور آبرسانی سیار، توزیع پنل‌های خورشیدی، تلاش برای گسترش کشاورزی عشایر به منظور ایجاد اشتغال پایدار را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: درحال مطالعه برای ایجاد 5 شهرک اسکان عشایری هستیم تا عشایر به صورت داوطلبانه در آن اسکان داشته باشند. همچنین در سال 98 توانستیم از محل اعتبارات ملی ده میلیارد تومان جهت تامین آب شرب سالم و بهداشتی اخذ کنیم و تا به امروز حدود 750 خانوار از این نعمت برخوردار شده اند.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه نیاز عشایری است و آینده زندگی آنها را تامین می‌کند، درخصوص اقدامات بیمه‎ای برای عشایر نیز گفت: قطعا بیمه در زمان کهولت سن یا ناتوانی در کار و یا فوت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما با توجه به زندگی بسیار سختی که جوامع عشایری دارند اگر دولت بتواند با میزان بیشتر پرداختی حق بیمه خود به این جوامع کمک کند بیشتر از این بیمه استقبال خواهد شد.

مدیر کل امور عشایر چهارمحال بختیاری ادامه داد: متاسفانه علیرغم مشارکت‌ها و تبلیغات درصد مشارکت استان در بیمه صندوق بسیار کم است و شاید به تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیشتر نیاز است. من به تاثیر بیمه بر زندگی عشایر بسیار معتقد هستیم و درصدد هستیم تا عشایر بیشتری را عضو بیمه کنیم، اما باید بیمه‌ها یک پارچه شوند و تمام افراد به یک اندازه از امکانات آن استفاده کنند. توجه شود که عشایر تولید کنندگان کشور پاسبان مراتع و منابع کشور هستند.

وی ادامه داد: این عشایر حدود 30 تا 35 درصد صنایع دستی استان و به طور متوسط 25 درصد پروتئین و حدود 45 درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

مدیر کل امور عشایر چهارمحال بختیاری با اشاره به اینکه پیگیر اخذ برند تولید گوشت سالم و طبیعی و اکنون در مرحله گذار هستیم، مشکل فعلی عشایر را قیمت گوشت قرمز دانست و گفت: با توجه به نرخ تورم در کشور و افزایش هزینه‌ها قیمت گوشت قرمز افزایش نیافته است و این موجب نگرانی جوامع عشایر شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز