خبرگزاری کار ایران

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مشتریان وزارت صمت:

موضوع احتکار خودرو در گروه خودروسازی سایپا منتفی است

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۰۶۰

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مشتریان وزارت صمت گفت: کسری قطعات سبب شده تا شرکت های خودروسازی نتوانند خودروهای تولید شده را تجاری سازی کنند و به متقاضیان تحویل دهند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا صارمیان در بازدید از گروه خودروسازی سایپا و روند تحویل خودرو به متقاضیان، اظهار داشت: طی چند وقت اخیر گزارش های مبنی بر احتمال احتکار خودرو توسط شرکت های خودروسازی رسانه ای شد، بدین جهت از هفته گذشته وزارت صمت بازدیدهای دوره ای و مستمر خود را از شرکت های خودروسازی شروع کرد تا ابهامات به وجود آمده برطرف شود.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته و بازدیدهای میدانی سرزده از پارکینگ های گروه خودروسازی سایپا و گفت وگو با مدیران این مجموعه مشخص شد که موضوع احتکار منتفی است و به هیچ عنوان خودرو کامل در پارکینگ ها نگهداری نمی شود؛ تمام خودروهایی که در پارکینگ ها موجود است، نقص قطعه دارند و امکان تجاری سازی آنها نیست.

سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مشتریان وزارت صمت خاطرنشان کرد: کسری قطعات شرکت های خودروسازی محرز است و دلیل اصلی این اتفاق تاخیر در تخصیص ارز است. اگر خودروسازان بتوانند ارز مورد نیاز خود را تامین کنند، قطعات خودرو با سرعت بیشتری از بنادر ترخیص خواهد شد و خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازی به مرحله تجاری سازی می رسد.

وی با بیان اینکه موضوع معطلی محموله قطعات خودروسازان در بنادر به سرپرست وزارت صمت منعکس شده است، گفت: امیدوارم با همکاری که بانک مرکزی وجود دارد، روند ترخیص قطعات سرعت پیدا کند تا متقاضیان بتوانند خودروهای خود را از شرکت های خودروسازی تحویل بگیرند.

صارمیان با اشاره به اینکه در جلسه ای که با مدیران گروه خودروسازی سایپا داشتیم بر این امر تاکید شد که تلاش برای تحویل خودروها به مردم بیش از گذشته باشد تا دغدغه خریداران مرتفع شود، تصریح کرد: شرکت های خودروسازی با وجود تحریم های بسیار سخت و ظالمانه عملکرد خوبی داشتند و حال مجموعه های مرتبط با صنعت خودرو بایستی همکاری کنند تا این صنعت پویاتر عمل کند.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم کمک خواهد کرد تا ترخیص قطعات با فوریت بیشتری باشد تا دیگر خودروها به علت کسری قطعه در پارکینگ خودروسازان باقی نماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز