خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایر استان فارس مطرح کرد؛

دریافت حقوق در زمان سالمندی و از کار افتادگی موجب حفظ کرامت انسانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۷۳۷

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: دریافت حقوق در زمان سالمندی و از کار افتادگی موجب حفظ کرامت انسانی می‌شود بنابراین به دنبال بیمه کردن تمام افراد عشایری هستیم.

به گزارش ایلنا، روح الله بهرامی با اشاره به اینکه استان فارس از گذشته زیستگاه عشایر بوده است، گفت: درحال حاضر حدود 12.5 درصد و حدود 27 هزار 272 خانوار نزدیک به 150 هزار نفر از عشایر کشور در استان فارس و در 67 درصد از مراتع استان حضور دارند. عشایر استان فارس از سه ایل مختلف قشقایی، خمسه و لر و از 8 طایفه  مختلف هستند.

وی درخصوص بیمه عشایر نیز گفت: بهره‌مندی از بیمه و مستمری در زمان بازنشستگی و از کار افتادگی در دوران ناتوانی و فوت موجب حفظ بنیان خانوار عشایری می‌شود وصندوق بیمه اجتماعی مکلف است جامعه هدف خود را تحت حمایت و پوشش خود قرار دهد و تاکنون حدود 9 هزار از خانواده‌های عشایری استان در این صندوق بیمه شده‌اند. قطعا وجود بیمه و امکان دریافت حقوق در زمان سالمندی و از کار افتادگی موجب حفظ کرامت انسانی خواهد شد و از مراجعه این افراد به مراکز حمایتی جلوگیری می‌شود و این اقدام مناسبی است که دولت به منظور گسترش بیمه و تحت حمایت قرار دادن جوامع عشایری و روستایی انجام داده است و به دنبال آن هستیم تا تمام افراد عشایری را تحت پوشش خود قرار دهیم.

بهرامی اذعان کرد: حدود 12 شرکت تعاونی داریم که همزمان کارگزار صندوق نیز هستند و علاوه بر خدمت‌رسانی به جامعه عشایری وظیفه جذب و بیمه کردن افراد درصورت تمایل را دارند.

وی درخصوص خدمات ارائه شده به جوامع عشایری نیز گفت: به دلایل مشکلات مختلف از جمله مراتع صعب العبور در برخی از این مراتع امکان برخورداری از آب آشامیدنی برای عشایر وجود ندارد بنابراین وظیفه امور عشایر در وهله اول برخوردار کردن این عشایر از آب شرب است، به همین دلیل طرح‌های مختلف خدمات پشتیبانی به کوچندگان از جمله از جمله آب‌رسانی به آنها با تانکرهای مخصوص انجام می‌شود، تامین علوفه مورد نیاز دامهای عشایری، توزیع آرد و استفاده از شرکتهای دانش بنیان با محوریت تحصیلکرده‌های عشایری از اقداماتی است که سالیانه انجام می‌شود.

براساس این گزارش، عشایر استان فارس حدود 3 میلیون راس دام سبک ( گوسفند، بز و بزغاله) را پرورش می‌دهند که حدود 25 هزار تن گوشت قرمز و 57 هزار متر مربع تولید صنایع دستی مانند گلیم و جاجیم و غیره را تولید می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز