خبرگزاری کار ایران

افزایش ۴۵ درصدی تولید در ایران خودرو

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۰۹۶

گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای امسال تا روز بیستم شهریورماه موفق به تولید بیش از ۲۲۰ هزار دستگاه خودرو شده که حکایت از افزایش ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایران خودرو ، آمار و اطلاعات تولید در بزرگ‌ترین خودروساز کشور نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا بیستم شهریورماه ۲۲۰ هزار و ۲۵۶ دستگاه خودرو تولید شده است. سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۵۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه تولید و روانه بازار شده بود که امسال حدود ۶۹ هزار دستگاه خودرو بیشتراز این تعداد تولید شده است. 

تعداد خودروی تکمیل و تجاری شده نیز در بازه زمانی یادشده ۱۸۴ هزار دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

هرچند در ابتدای اعمال تحریم علیه صنعت خودروی کشور، تامین مواد اولیه و برخی از قطعات با چالش مواجه شد، اما با اجرای نهضت ساخت داخل و تکیه بر توان متخصصان و سازندگان داخلی کشور، شرکت های دانش بنیان و با بهره گیری از توان مراکزی مانند صنایع دفاع،‌ ایران خودرو توانست در یک سال اخیر در داخلی سازی بخشی از مواد و قطعات وارداتی موفق عمل کند و در همین راستا صرفه جویی ۱۳۷میلیون یورویی را محقق سازد. ایران خودرو تحقق اهداف خودکفایی و تعمیق ساخت داخل قطعات را همچنان دنبال می کند. 

امسال، برنامه تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در دستور کار این خودروساز قرار دارد که با شتاب تولید در نیمه دوم سال، تولید و عرضه این تعداد به راحتی در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز