خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد فرماندهی نهاجا در بازدید از سایپا:

دستاوردهای سایپا قابل تقدیر است/ تجارب نیروی هوایی ارتش در اختیار صنعت خودرو قرار می گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۴۲۳

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: صنعت خودرو و بخش نظامی اشتراکات زیادی دارند که این امر می تواند منجر به توسعه همکاری ها و تعریف پروژه های مشترک توسعه ای شود.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم خلبان مهدی هادیان در بازدید از گروه خودروسازی سایپا و فرآیند تولید و طراحی در این مجموعه و همچنین امضای پیش نویس تفاهم نامه همکاری های مشترک، اظهارداشت: گروه خودروسازی سایپا یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی کشور است و قطعا با شعار جهش تولید که مقام معظم رهبری برای سال جاری در نظر گرفتند این شرکت خودروساز می تواند به شکوفایی دست پیدا کند.

امیر هادیان با بیان اینکه همکاری مشترک بین ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و گروه خودروسازی سایپا اتفاق بزرگی است، افزود: زمانی که تخصص، تعهد، فناوری و امکانات در کنار یکدیگر قرار گیرد نتیجه آن منجر به رشد و پیشرفت می شود. بدین جهت همکاری مشترک می تواند نتایج خوب و مثبتی را برای کشور به ارمغان داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت هایی که در زمینه تولید خودرو در گروه خودروسازی سایپا شکل گرفته و با وجود تفکر جهادی، تخصص و تعهدی که مدیران و مهندسان این مجموعه دارند، اتفاقات بزرگی در تولید و صنعت خودرو رقم خواهد خورد.

افزایش تعاملات بین حوزه نظامی و صنعت خودرو

امیر سرتیپ دوم خلبان هادیان، با بیان اینکه صنعت خودرو با همکاری حوزه نظامی به دنبال هم افزایی است، تصریح کرد: خودروسازان و بخش های نظامی و دفاعی ظرفیت های زیادی دارند که قطعا با همکاری مشترک و افزایش تعاملات می توانند ضمن استفاده از ظرفیت ها، نیازهای یکدیگر را مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بخش های متعددی دارد که می تواند به بخش صنعت خدمات و امکانات بدهد، گفت: به غیر از توان دانشگاهی و مهندسی، ما توانسته ایم در صنعت هواپیمایی که پیچیدگی های خاصی دارد ورود تخصصی داشته باشیم، بسیاری از هواپیماها که به دلیل تحریم های ظالمانه زمین گیر شده بود توسط مهندسان ما دوباره به پرواز درآمد.

می خواهیم تجارب خود را در اختیار سایپا قرار دهیم

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امروز نیروهای مسلح نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی داشته و دستاوردهای خوبی در بخش های تجهیزات به دست آمده است لذا می توان بخشی از این دستاوردها را برای توسعه صنعت خودرو استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی و همکاری های مشترک می توان کمیته های تخصصی بین گروه خودروسازی سایپا و ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد، افزود: در آینده ای نزدیک میزبان مدیران سایپا خواهیم بود تا بتوان درباره همکاری های مشترک به تفاهم های بیشتری دست پیدا کنیم؛ ما می خواهیم تجارب و دستاورد سال هایی که کشور تحریم بود را در اختیار سایپا قرار دهیم تا این مجموعه بتواند مسیر رشد و توسعه را با سرعت بیشتری طی کند.

امیر سرتیپ دوم خلبان هادیان با اظهار این مطلب که دستاوردهای سایپا قابل تقدیر و در شان انقلاب اسلامی است، گفت: امیدوارم با همکاری یکدیگر باعث توسعه کشور شویم و روز به روز اثرات تحریم های ظالمانه را در اقتصادمان کمرنگ تر کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت هایی که در این گروه صنعتی صورت گرفته، آینده صنعت خودروسازی بسیار مناسب و مطلوب خواهد بود و رونمایی از محصولات جدید و تنوع محصولی که صورت گرفته قابل تقدیر است.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز نگاه سایپا، نگاه ایده آل گرایی به یک محصول است، ادامه داد: افرادی که در بخش های نظامی فعالیت می کنند برای آنکه یک پروژه به سرانجام برسد مجموعه ای از ویژگی ها را برای یک محصول و یا فعالیت الزامی می دانند تا خروجی مشمول استاندارد نظامی شود؛ بر این اساس فعالیت سایپا از نظر ما حائز استانداردهای نظامی است.

وی گفت: محصولاتی که قرار است سایپا در آینده ای نزدیک تولید کند و هنوز از آن به صورت رسمی رونمایی نشده بیانگر آن است که خودروها با توجه به خواست و سلیقه مردم و حتی قابل رقابت با برندهای به نام خواهد بود و این اتفاق بزرگ و مهمی در صنعت خودرو است.

خودکفایی در تولید قطعات استراتژیک

رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا هم در این دیدار گفت: مهم ترین دغدغه صنعت خودرو این است که بتواند در قطعات الکترونیکی و مکانیکی مربوط به خودرو به خودکفایی برسد که به طور قطع با همکاری نیروی هوایی ارتش این مهم محقق خواهد شد.

معصوم نجفیان اظهارداشت: با توجه به پتانسیل هایی که در نیروی هوایی ارتش وجود دارد، ضمن تحقق خودکفایی در تولید برخی از قطعات استراتژیک خودرو، می توان کارهای خوب و مشترکی را آغاز کرد.

رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا با اشاره به امضای پیش نویس تفاهم نامه همکاری، تصریح کرد: امضای پیش نویس تفاهم نامه همکاری با نیروی هوایی ارتش قطعا یک پشتوانه بزرگ برای فعالان صنعت خودرو خواهد بود.

گفتنی است در پایان مراسم بازدید، پیش نویس تفاهم نامه همکاری ها برای توسعه و تعمیق روابط، بین گروه خودروسازی سایپا و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امضا شد و قرار است به زودی این پیش نویس به مرحله تفاهم نامه مشترک برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز