خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک گروه صنعتی بارز و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست ‌جمهوری

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۴۶۴

تفاهمنامه همکاری بین گروه صنعتی بارز و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست‌جمهوری با هدف توسعه کاربرد نانوفناوری در صنعت تایر کشور و در راستای سند چشم انداز 1404 گروه صنعتی بارز به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و ارتباطات گروه صنعتی بارز ،‌ سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در این مراسم ارتباط با واحدهای صنعتی را یکی از مهم­ ترین برنامه های ستاد عنوان کرد و گفت: فناوری نانو باید در محصولات رسوخ کند تا از این طریق رقابت پذیری و کیفیت محصولات تولید کنندگان افزایش پیدا کند.

سرکار با تقدیر از گروه صنعتی بارز در خصوص ورود به عرصه فناوری نانو گفت: توجه صنعت به خصوص گروه صنعتی بارز به این عرصه بسیار با ارزش است و آینده درخشانی را در این عرصه رقم می ­زند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه غذای صنعت، فناوری است اظهار داشت: خوشبختانه گروه صنعتی بارز با دارا بودن تیم R&D علاوه بر ظرفیت بالای جذب فناوری، همواره به دنبال استفاده این فناوری در تولید خود است.

سرکار با بیان اینکه بکارگیری فناوری­های نانو همیشه به معنای افزایش قیمت نیست، اظهار کرد: در برخی از محصولات استفاده از فناوری نانو باعث افزایش کیفیت و در عین حال کاهش قیمت می شود.

وی از تولید 700 محصول تایید شده در بازار با استفاده از فناوری نانو خبرداد و گفت: فناوری نانو در ایران با اختلاف 2 تا 3 سال نسبت به کشورهای پیشرفته راه اندازی شد این امر به دلیل رصد به موقع این فناوری بود.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه ایران رتبه چهارم در فناوری نانو پس از کشورهای چین، آمریکا و هند در دنیا به خود اختصاص داده است، گفت: زمانی آثار این فناوری را در زندگی لمس خواهیم کرد که با صنعت در هم آمیزد.

گروه صنعتی بارز بزرگترین تولیدکننده تایر در خاورمیانه می­ شود

در ادامه مراسم علی اکبر مشرفی سرپرست گروه صنعتی بارز با ابراز امیدواری از افزایش پیشرفت در حوزه فناوری نانو در صنعت، گفت: امروزه گروه صنعتی بارز با تولید 130 هزار تن لاستیک در سال حدود 50 درصد از تولید لاستیک کشور را در اختیار دارد.

وی از افزایش 145 هزار تنی در طرح توسعه گروه صنعتی بارز خبرداد و گفت: با اجرای این طرح توسعه ای ظرفیت تولید گروه بارز به 175 هزار تن افزایش خواهد یافت.

مشرفی همچنین از دو طرح توسعه دیگر در این گروه خبرداد و عنوان کرد: گروه صنعتی بارز قصد دارد به بزرگترین تولید کننده لاستیک در خاورمیانه تبدیل شود.

وی گفت: حدود 100 نفر از کارشناسان خبره در واحد تحقیقات گروه صنعتی بارز گرد هم آمدند و این امر باعث افتخار این شرکت است. علاوه بر این بارز مرکز نوآوری خود را نیز راه اندازی کرده است که همه اعضای آن فارغ التحصیلان دکتری هستند و اقدام به رصد مسائل روز دنیا می کنند.

وی از امضاء این تفاهنامه ابراز امیدواری کرد و گفت: امروز یکی از روزهایی است که اقتصاد مقاومتی تجلی پیدا کرده است و امیدوارم با تکیه بر دانش داخلی و کمک های ستاد نانو در سال های آینده بتوانیم شاهد تولید لاستیک هایی با نسل جدید باشیم.

مشرفی با بیان اینکه امروزه مواد نانو در لاستیک سازی استفاده فراوانی است، افزود: امیدوارم در آینده شاهد تولید تایرهای نانویی در همه جهات باشیم و بتوانیم در نوع خود در منطقه بی نظیر باشیم.

در این مراسم همچنین طرح جامع تولید تایرهای نانو بین گروه صنعتی بارز و ستاد توسعه فناوری نانو به منظور فراهم سازی سازوکار زیرساخت های لازم برای اجرایی کردن مشترک طرح نیز مصوب شد؛ علاوه بر این رونمایی و اعلام فراخوان ثبت نام ( بارز کمپ) با محوریت راه اندازی استارتاپی جهت تامین سفارش قطعات صنعتی نیز در این مراسم انجام شد.

افشین آشفته، سرپرست واحد نوآوری گروه صنعتی بارز نیز در حاشیه این مراسم درباره بارزکمپ گفت: بارزکمپ کمپ استارتاپی گروه صنعتی بارز با هدف جذب ، شناسایی و جذب افراد توانمند با تخصص های مختلف و ارائه اموزش های کسب و کار و تخصصی به آنها جهت تشکیل استارتاپ های فعال و کاربردی است.

وی گفت: اولین فراخوان بارزکمپ با محوریت تامین قطعات صنعتی مکانیکی و الکترونیکی اعلام شده است در راستای این فراخوان شرکت کنندگان به مدت یک ماه مهلت ثبت نام اولیه دارند که در این میان تعداد 80 نفر از انها برای شرکت در کمپ دعوت می شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی تشکیل استارتاپ و فراهم سازی مدل کسب و کار و زیرساخت فعالیت آنها سه ماه به طول می انجامد، گفت: در انتهای این فرآیند تیم هایی که از نظر ارزیابی گروه صلاحیت کافی را داشته باشند سفارش کار و تامین قطعه از بارز دریافت خواهند کرد که این فرآیند می تواند ابزار مناسبی در راستای حمایت از تولید داخل و جهش تولید باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز