خبرگزاری کار ایران

تابش مطرح کرد؛

ممنوعیت فروش و پیش فروش خودرو توسط شرکت‌های فاقد مجوز از کمیته خودرو

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۴۲۴

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: شرکت‌های خودروساز که از کمیته خودرو مجوز ندارند، حق فروش و پیش فروش خودرو را نخواهند داشت.

به گزارش ایلنا، عباس تابش با بیان این مطلب، افزود: برای آن بخش از خودروسازان یا مونتاژکارانی که به تعهدات معوق خود عمل کرده باشند، مجوز فروش در کمیته خودرو داده می شود.

وی تصریح کرد: همچنین پرونده آن بخش از خودروسازان یا مونتاژکارانی که تعهدات معوق دارند و به این تعهدات نیز عمل نکرده اند، به تعزیرات و قوه قضاییه منعکس و ارسال شده است که امیدواریم با تصمیم‌گیری به موقع دستگاه های نظارتی حقوق مصرف کنندگان رعایت بشود.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در تامین پکیج رادیاتور و آبگرمکن در بازار مشکلاتی وجود داشته به این دلیل که برخی واحدها عرضه را بخوبی انجام ندادند و برخی واحدها نیز عرضه خود را برای افراد خاصی انجام داده بودند.

تابش گفت: مستندات لازم را دریافت کرده ایم و در حال بررسی دقیق این مستندات هستیم و امیدواریم ظرف 48 ساعت آینده نتیجه قطعی را اعلام نماییم.

افزایش 17 درصدی نظارت‌ها بر بازار نسبت به ماه گذشته

وی با اعلام اینکه نظارت ها بر بازار همچنان با شدت و قدرت تداوم دارد، افزود: افزایش 17 درصدی نظارت‌ها را نسبت به ماه قبل در بازار داریم و به دنبال سیستمی کردن نظارتها بر بازار هستیم که راه اندازی هر 4 سامانه سازمان حمایت نیز در همین راستا می باشد.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: بخشی از نظارت‌ها توسط خود بنگاه ها انجام می شود، در حوزه نظارت بر بازار سیمان و لاستیک خود بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی مکلف شدند که نظارت کافی را بر نمایندگی‌ها و عاملیتهای فروش خود در بازار داشته باشند.

تابش بیان کرد: اگر نمایندگی یا عاملیتی در این حوزه قیمت مصرف کننده را رعایت نکند، ظرف همان روز به بنگاه مربوطه اعلام خواهیم کرد و بنگاه مکلف است که نمایندگی یا عاملیت مربوطه را ملغی کند و برای تمام فروش‌های قبلی آن نیز موضوع تعزیر را خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز