خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز صادرات روسیه و سازمان نظام مهندسی معدن ایران

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۶۹۷

موضوع تفاهم نامه عبارتند از همکاری بین طرفین، برای تسهیل و پشتیبانی معادن و مجموعه های معدنی ایران جهت اجرای بهتر و توانمندسازی آنها توسط فنآوری های شرکت روسی برای دانستن ظرفیت ها، تجهیزات، ماشین آلات و کسب دانش در مراحل مختلف معدن کاری مانند استخراج، گودبرداری، فرآوری، دوره های آموزشی HSEE، انتقال فنآوری، پروژه های آزمایشی دوجانبه و مواردی از این قبیل که منجر به پیشرفت و همچنین توسعه بخش معدنی ایران می شود.

به گزارش ایلنا، در ابتدای جلسه پاول بوخانوف  نماینده صادرات روسیه در ایران که یک سازمان صد در صد دولتی است، از ایجاد این ارتباط ابراز خرسندى کرد.

تقی نبئی رئیس سازمان اظهار کرد: این تفاهمنامه که برای همکارى دو جانبه بین ایران و روسیه میباشد. در واقع می تواند در بخش اکتشاف تا فرآورى همکاریهای دو جانبه داشته باشد.

وى تصریح کرد: نظام مهندسی معدن بزرگترین تشکل کشور است و بیش از ۴۱هزار نفر عضو حقیقی از لیسانس تا دکتری از دانشگاه هاى داخلی و خارجی دارد‌.

به گفته نبئى، در حال حاضر بیش از ۲هزار عضو حقوقى داریم و در ۳۱ استان سازمان نمایندگی دارد.

وى تصریح کرد:این سازمان امیدواری زیادی به این تفاهمنامه دارد. ایران در بخش اکتشاف در عمق و فراوری مواد معدنی همانطوری که سیاست کشور، جلوگیری از صادرات مواد خام است استقبال خوبی میکندو مرکز صادرات روسیه در این بخش می‌تواند کمک شایانی کند و همین امر باب همکاریهای  بیشتر میشود‌.

بوخانوف با اشاره به حوزه ماشین آلات افزود: تسهیلات در چارچوب این قرارداد پیش بینى شده است. دراین موافقت نامه چند موضوع مطرح است.

به گفته وى، ما امروز هم تجهیزات روسی داریم و هم تجهیزات تحت لیسانس که می توان از آنها استفاده کرد.

وى افزود : یک برنامه ویژه از سوى دولت روسیه داریم که از تجهیزات مدرن و پیشرفته برخوردار است و برای صادرات حمایت کامل می نماید.

اگر تجهیزات روسیه ساخت ما وارد شود می توانیم تسهیلات بانکى با بهره اى کمتر از بهره های اروپایی ارائه می دهیم. درواقع یک لیستى شامل ٢٥٠٠ تجهیزات است که اگر در این لیست باشند دولت حمایت می کند.

همچنین پاول بوخانوف در پاسخ به خبرنگاران درباره ایجاد نمایندگى فروش برندها در ایران، بیان کرد: ١٠٠ درصد شرکت هاى روسى علاقه مند به این موضوع بوده و آماده توسعه کسب و کار هستند تا خدمات هم ارائه شود. البته مشکل اصلى ما ارتباط درست است که ایجاد نشده است. این تفاهم نامه مى تواند ارتباط بالقوه را بالفعل کند.

وى ادامه داد: باید این ارتباط را نرم تر و راحت از گذشته کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز