خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری آتیه‌اندیشان مس مطرح کرد؛

دستیابی به بهترین بازده بازار سرمایه در هلدینگ آتیه‌اندیشان در سال 99

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۴۶۳

عبدالله شیرمحمدپور، با اشاره به این‌که با حمایت‌های اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هلدینگ سرمایه‌گذاری آتیه‌اندیشان مس در سال 98 عملکرد بسیار مثبتی را از خود بر جای گذاشت، گفت: برای سال 99 اقداماتی را در نظر گرفته‌ایم که بر چند محور اصلی متمرکز است.

به گزارش ایلنا، وی گفت: یکی از این برنامه‌ها کسب بازده بالاتر از شاخص در بخش فعال پرتفوی بود که از طریق خرید و فروش فعالانه سهام در بازار سرمایه مورد پیگیری قرار گرفت و با گزینش مبتنی بر تحلیل سهام شرکت‌های مختلف در صنایع پیشروی بازار سرمایه دنبال شد. در این راستا شرکت در بخش فعال سبد سرمایه‌گذاری خود به بازده بیش از بازده شاخص دست یافته؛ به‌طوریکه بهترین بازده در طول تاریخ فعالیت شرکت بوده است.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری آتیه‌اندیشان مس در تشریح سایر اقدامات سال جاری این شرکت افزود: بخش دوم عمده اقدامات شرکت متمرکز بر حمایت از سهام شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی مس و شرکت ملی صنایع مس ایران بوده است که با تکیه بر پتانسیل‌های موجود در شرکت مس و شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و تاکید بر متغیرهای بنیادی اثرگذار بر قیمت سهام این شرکت‌ها،  بازده سهام شرکت مس از ابتدای سال 99 تا پایان خردادماه 99 بالغ بر 220 درصد و بازده سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه بالغ بر 95 درصد رشد داشته است.

وی بخش سوم اقدامات هلدینگ آتیه‌اندیشان مس را معطوف به ایجاد تنوع در جهت مدیریت ریسک در سبد سرمایه‌گذاری‌های شرکت عنوان کرد و ادامه داد: تغییرات ایجاد شده در سبد دارایی‌های شرکت با تقویت سهام صنایعی از قبیل تولید مواد دارویی، پتروشیمی، پالایشگاهی، فلزات اساسی و سنگ آهن منجر به فراهم شدن اهداف شرکت شده است.

افزایش سودآوری شرکت‌های تابعه هلدینگ آتیه‌اندیشان

شیرمحمدپور با بیان این‌که عملکرد شرکت‌های تابعه هلدینگ آتیه‌اندیشان مس در سه‌ماهه نخست امسال مطابق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده عملیاتی شده است، گفت: بخش مهمی از اقدامات شرکت از زمان استقرار مدیریت جدید در حوزه مدیریت شرکت‌های تابعه از قبیل شرکت‌های کارگزاری، بیمه، تامین سرمایه و... بوده است؛ به‌طوری‌که در جهت ایجاد آمیزه کاملی از خدمات مالی، مجموعه شرکت‌های حاضر در صندوق بازنشستگی مس و شرکت ملی مس را در زمینه خدمات مالی و سرمایه‌گذاری پشتیبانی کند. در این راستا شرکت‌های کارگزاری ارگ هومن و تامین سرمایه تمدن جایگاه بسیار مناسبی در این زمینه کسب کرده‌اند که می‌تواند هم به لحاظ سودآوری و هم از نظر رقابتی و سهم بازار جایگاه مناسبی برای مجموعه فراهم کند.

وی افزود: در این زمینه مجامع شرکت‌های تابعه به‌طور کامل برگزار شده و نتایج حاصل شده در مجامع نیز حاکی از رشد قابل توجه عملکرد این شرکت‌ها نسبت به سال گذشته بوده است. این در حالی است که بر اساس مجامع برگزار شده شرکت‌های کارگزاری بیمه دامون و سرمایه‌گذاری نواندیشان با خروج از زیان، سود قابل توجهی برای مجموعه ایجاد نموده‌اند. در این راستا شرکت سرمایه‌گذاری نواندیشان به عنوان یک نهاد مالی در حال طی نمودن مراحل برای ایجاد آمادگی جهت پذیرش در بورس است که امید است در سال جاری در بازار سرمایه عرضه شود. شرکت تامین سرمایه تمدن در سه ماهه اول در بورس پذیرش شده و در مرداد ماه آماده عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه است. کارگزاری ارگ هومن هم در سه ماهه اول سال 1399 بیش از 150درصد سود کل سال 98 را پوشش داده است.

ایجاد ارزش افزوده در سایه مدیریت مدیرعامل شرکت مس

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری آتیه‌اندیشان مس با بیان این‌که منابع موجود در شرکت هلدینگ آتیه‌اندیشان مس متعلق به کارکنان و بازنشستگان مس است و به عنوان پشتوانه دوران بازنشستگی این افراد در این شرکت متمرکز شده، گفت: این منابع با ملاحظه دو فرض اساسی مورد مدیریت واقع شده است. اول این‌که سرمایه‌گذاری‌ها به نحوی باشند که دارای نقدشوندگی بسیار بالایی باشند و سود تقسیمی مناسبی برای شرکت ایجاد کنند که این امر در دوران پرداخت مستمری بازنشستگان بسیار بااهمیت خواهد بود. لذا سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سهام شرکت‌ها یی که در عین دارا بودن بازده سرمایه‌ای مناسب دارای نقدشوندگی مناسبی هستند و سهام شرکت‌هایی که سود نقدی مناسبی در مجامع تقسیم می‌کنند مورد توجه جدی‌تر است.

شیرمحمدپور در تشریح فرض دوم مدیریت منابع مالی هلدینگ آتیه‌اندیشان افزود: فرض دومی که در مدیریت دارایی‌ها مورد توجه است مدیریت ریسک دارایی‌ها است که با ایجاد تنوع کافی در پرتفوی به‌منظور پرهیز از ریسک نوسانات غیرعادی قیمت و ریسک‌های غیرسیستماتیک صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که این دو عامل در کنار هم شرایطی را فراهم کرده که بازده بالای دارایی‌های شرکت منجر به ایجاد سود سرمایه‌ای و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های بالایی برای شرکت ایجاد شود، گفت: همین امر در نهایت به بهبود قابل ملاحظه‌ای در اکچوئری صندوق شده است؛ به‌طوری‌که با رشد قیمت سهام شرکت‌های تابعه صندوق در نتیجه مدیریت سهام در بازار سرمایه و نیز بازده بالای شرکت آتیه‌اندیشان مس کسری اکچوئری صندوق در ابتدای سال 98 در حال حاضر تبدیل به بیش از 30 هزار میلیارد تومان مثبت شده است.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری آتیه‌اندیشان مس ادامه داد: یعنی صندوق مس با داشتن حدودا 8 درصد به صورت مستقیم و 1.5 درصد به‌طور غیرمستقیم مالک 9.5 درصد سهام شرکت ملی صنایع مس ایران است. قیمت سهام ملی مس در ابتدای سال 98 به ازای هر سهم مبلغ 3815 ریال بود که در پایان خردادماه 99 قیمت هر سهم مبلغ 21610 ریال است. لذا با توجه به داشتن 9.5 درصد سهام ملی مس توسط صندوق ارزش افزوده ایجاد شده از ابتدای سال 98 تا 31/03/99 بیش از 17150 میلیارد تومان برای صندوق بوده است که این موضوع ناشی از عملکرد درخشان و ستودنی مدیرعامل محترم شرکت ملی صنایع مس ایران است که به‌رغم همه تحریم‌ها و فشارهای خارجی توانسته با تولید و فروش و حفظ و ارتقای بازار داخلی و صادراتی خدمات چشمگیری برای کشور کند.

مدیریت علمی و حرفه‌ای دارایی‌ها

شیرمحمدپور با تأکید بر این‌که مدیریت علمی و حرفه‌ای دارایی‌های صندوق و هلدینگ همواره مورد توجه بوده است، گفت: تلاش کرده‌ایم این رویکرد به نحوی باشد که بتواند منجر به بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های موجود در بازار سرمایه شود. علاوه بر این مدیریت دارایی‌های شرکت‌ها به نحوی که ارتقای ارزش ذخایر و سرمایه‌گذاری‌های بازنشستگان را فراهم کند و مانع از بروز کسری دارایی‌ها نسبت به تعهدات صندوق شود و در مرحله بعد مازاد مناسبی نیز برای ذی‌نفعان صندوق ایجاد کند، همواره دارای اهمیت تلقی شده است. در این راستا مهمترین ماموریت بر عهده شرکت هلدینگ آتیه‌اندیشان مس گذاشته شده، که به نحوی که ذکر شد مورد پیگیری واقع شده است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از موارد مورد توجه ما تکمیل زنجیره ارزش و ارائه خدمات مالی کامل در مجموعه توسط هلدینگ آتیه‌اندیشان و ایجاد اتحاد رویه در اتخاذ تصمیمات در بازار سرمایه بوده است که در این بخش نیز هلدینگ آتیه‌اندیشان مس به عنوان بازوی اجرایی مجموعه در بازار سرمایه این نقش را به عهده داشته است و با حمایت‌های مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران منجر به نتایج بسیار مثبتی شده است.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری آتیه‌اندیشان مس با بیان این‌که سیاست‌گذاری صورت گرفته در مجموعه استفاده از رویکرد علمی و تحلیلی در بهینه‌سازی سبد دارایی‌های مجموعه است نیز گفت: ما این سیاست را به شکلی دنبال کردیم که در عین بهره‌گیری از فرصت‌های بازار و افزایش دارایی‌های ذی‌نفعان صندوق از طریق تمرکز فعالیت‌ها در شرکت‌های تخصصی و با پرهیز از موازی‌کاری منجر به نتایج مناسبی در مجموعه شده است.

جهش سودآوری در سال جهش تولید

شیرمحمدپور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با نام سال «جهش تولید» ازسوی رهبر معظم انقلاب، گفت: چشم‌انداز هلدینگ آتیه‌اندیشان حرکت به سمت تبدیل شدن به یک مرجع مطمئن به عنوان انتخاب اول شرکت ملی صنایع مس ایران در عملیات مالی و سرمایه‌گذاری و تبدیل شدن به برند معتبر در بازار سرمایه کشور  است که در جهت نیل به این امر برنامه‌های در چند محور برای هلدینگ تعریف شده است که در سال جهش تولید با قدرتی بیش از پیش دنبال می‌شود.

وی بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ با تاکید بر تشکیل پرتفوی مبتنی بر تحلیل‌های اقتصادی و سودآور و نیز حمایت و مدیریت سهام شرکت‌های استراتژیک در مجموعه را اولین محور برنامه‌های سال 99 عنوان کرد و گفت: این برنامه با تکیه بر رویکرد علمی و با بهره‌گیری از فرصت‌های بازار سرمایه دنبال می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری آتیه‌اندیشان مس ادامه داد: توسعه بازار شرکت‌های تابعه از دیگر برنامه‌های شرکت است که از طریق حمایت از شرکت‌های زیرمجموعه در توسعه کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری در بازار اولیه و شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکرد پشتیبانی از شرکت‌های زیرمجموعه جهت کسب سود و همچنین حرکت به سمت ارائه خدمات و ابزارهای مالی به بازارهایی غیر از مجموعه ملی مس دنبال می‌شود.

شیرمحمدپور با بیان این‌که محور سوم برنامه‌های این هلدینگ در سال 1399 تثبیت خدمات و ابزارهای مالی است،‌ ادامه داد:‌ در این بخش تاکید عمده بر کسب سهم حداکثری از بازار خدمات و ابزارهای مالی مورد نیاز شرکت ملی صنایع مس ایران و همچنین برند‌سازی با تاکید بر ارائه تحلیل‌های معتبر سرمایه‌گذاری به‌صورت دوره‌ای و جذاب برای بازار سرمایه‌ است که در سال جاری اقدامات شرکت بر اساس این برنامه‌ها تدوین شده است؛ به‌طوری‌که ابتدای سال 99 ارزش پرتفو هلدینگ آتیه‌اندیشان مس مبلغ 1593 میلیارد تومان بود و در پایان خردادماه 99 ارزش پرتفو مبلغ 4329 میلیارد تومان شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد:‌ امید است در سال جهش تولید این شرکت بتواند در راستای توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که افزایش در تولید و استفاده از تکنولوژی‌های نوین را جزو برنامه گذاشته‌اند، سرمایه‌گذاری کرده تا حداکثر بازده لازم در سال 99 را کسب کند. همه برنامه‌ها زمانی تحقق می‌یابد که همه در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید به‌صورت جهادی و پیوسته کوشش و تلاش کنیم تا کشوری توسعه‌یافته و آباد داشته باشیم که این موضوع مستلزم همدلی، انسجام و وحدت است که الحمدالله در شرکت ملی صنایع مس ایران این همدلی ایجاد شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز