خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید؛

گسترش تعرفه‌های آنتی دامپینگ اروپا بر فولاد چین

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۴۲۳

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد: تعرفه‌های آنتی دامپینگ فولاد وارداتی از چین را در مورد طیف گسترده‌تری از فولاد ضد خوردگی اعمال می‌کند. هدف از این اقدام جلوگیری از دور زدن تعرفه‌های کنونی توسط تولیدکنندگان چینی با استفاده از تغییر در مشخصات محصول تولیدی بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اتحادیه اروپا در فوریه 2018 برای واردات برخی از فولادهای مقاوم در برابر خوردگی از چین، تعرفه ای مابین ۱۷.۲ و ۲۷.۹ درصد اعمال کرد تا با آنچه به گفته این اتحادیه قیمتهای ناعادلانه پایین بود، مقابله کند.

کمیسیون اعلام کرده است تعرفه ضد دامپینگ باعث شده است که واردات محصولات مرتبط تقریبا به صفر برسد اما در عین حال ، واردات سایر محصولات مقاوم در برابر خوردگی به حدود یک میلیون تن یا 650 میلیون یورو در سال  رسیده است. کمیسیون اتحادیه اروپا تحقیقات در مورد این مسئله را از نوامبر ۲۰۱۹ آغاز کرده است.

بر اساس این تحقیقات اکنون تایید شده است که اقدامات آنتی دامپینگ تنها دلیل این تغییر در ترکیب واردات بوده است.

تعرفه های آنتی دامپینگ جدید بر روی محصولات فولادی مقاوم در برابر خوردگی با پوشش منیزیوم، آلیاژهای دارای سیلیکون، محصولات با سطوح تغییر یافته و یا با تغییرات جزیی در ترکیب عناصر اعمال می شود.

کمیسیون در بیانیه خود اظهار کرد: تعرفه های جدید ضد دامپینگ برای کلیه صادرکنندگان چینی بجز یک شرکت اعمال خواهد شد. در این بیانیه نام شرکتی که از این تعرفه های استثنا شده است، اعلام نشد.  

منبع: رویترز

ترجمه و تدوین: دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز