خبرگزاری کار ایران

در آیین آغاز ریل گذاری راه آهن زاهدان– چابهار تاکید شد:

ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه زیر ساخت های کشور است

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۱۸۴

آغاز ریل گذاری محور راهبردی راه آهن زاهدان - چابهار به عنوان طولانی‌ترین مسیر ریلی کشور با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به عنوان مجری طرح آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ، هدف از اجرای این مسیر ریلی اتصال چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی است که در نتیجه آن کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد اقیانوسی متصل می شود.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم گفت: یکی از افتخارات کشور بومی سازی و تولید ریل توسط ذوب آهن اصفهان است و تمام تلاش ما در وزارت راه و شهرسازی استفاده حداکثری از ظرفیت ساخت داخل است.

وی افزود: ۹۲ هزار تن ریل مورد نیاز این پروژه تماما" توسط ذوب آهن اصفهان تولید می شود .

ذوب آهن اصفهان دغدغه های تامین ریل مورد نیاز کشور را بر طرف کرد

خیرا... خادمی نیز در این آیین از تامین ریل این مسیر از شرکت ذوب آهن اصفهان برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: تولید ریل توسط شرکت ذوب آهن اصفهان به شدت دغدغه ها در خصوص تامین این محصول در کشور را برطرف کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: به منظور ساخت این مسیر ریلی ۹۲ هزار تن ریل استاندارد مورد نیاز است که با تفاهم سه جانبه قرار است توسط شرکت ذوب آهن اصفهان تولید و تحویل قرارگاه خاتم الانبیا(ص) گردد.

وی، توضیح داد: در طول کل این مسیر از تولیدات داخل و ریل ملی تولید شده توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان استفاده می کنیم که این اقدام هم در جهت اشتغال زایی و هم در جهت حمایت از تولید داخل است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور افزود: از دیگر اهداف برای اجرای پروژه راه‌آهن زاهدان- چابهار، تکمیل بخشی از کریدور شمال به جنوب است و این منطقه در توسعه شبکه ریلی کشور نقش زیادی خواهد داشت. همچنین توسعه اقتصادی سواحل مکران و محور شرق که مورد تاکید نظام و مقام معظم رهبری است، با اجرای این پروژه تا حد زیادی محقق می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌آهن زاهدان- چابهار یک ابرپروژه محسوب می‌شود، اظهار کرد: در بحث روسازی مسیر، بیش از ۷۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری باید انجام شود و این میزان ریل‌گذاری به ۹۲ هزار تن ریل UIC ۶۰ نیاز دارد که این ریل‌ها برای مسیر‌های پرسرعت استفاده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل با بیان اینکه عملیات زیرسازی و ساختمانی در مسیر با روند مطلوبی در حال انجام است، ادامه داد: با اقداماتی که در سال گذشته انجام شده، امسال شاهد روند مطلوب احداث این پروژه هستیم.

عملیات اجرایی راه‌آهن چابهار ـ زاهدان با پشتیبانی ذوب آهن اصفهان در تولید ریل سرعت می گیرد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) نیز با بیان این که عملیات اجرایی راه‌آهن چابهار ـ زاهدان با پشتیبانی ذوب آهن اصفهان و تولید ریل مورد نیاز این پروژه سرعت می‌گیرد، گفت:‌ روزانه یک کیلومتر ریل‌گذاری می‌شود.

سعید محمد با تقدیر از ذوب آهن اصفهان که ریل مورد نیاز را در اختیار قرارگاه خاتم الانبیا (ص) قرارداده اظهار داشت: وعده داده شده بود که عملیات اجرایی راه آهن چابهار ـ زاهدان سرعت بگیرد. خوشبختانه با حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی، استاندار و مسئولین استان موفق شدیم که بخش زیرسازی را سرعت دهیم و همچنین  از زاهدان به سمت خاش عملیات ریل‌گذاری با استفاده از ریل ملی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه طول مسیر خط آهن 730 کیلومتر است تصریح کرد: روزانه یک کیلومتر ریل‌گذاری خواهد شد همچنین پیگیری شده که از چابهار نیز مسیر آماده شود و یک جبهه کاری برای ریل گذاری از سمت چابهار داشته باشیم که با این وضعیت طبق زمانبندی که قبلا شده بود امیدواریم پروژه آماده و تحویل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز