خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تبریز در مجلس:

خودکفایی در تولید ریل، ثمره همت شبانه روزی متخصصین ذوب آهن اصفهان است

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۱۸۱

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه مجلس شنبه بیست و یکم تیرماه با حضور در ذوب آهن اصفهان از بخش های مختلف خط تولید شرکت شامل کارگاه تولید ریل در نورد 650، باتری شماره سه کک سازی وکوره بلند های شماره یک و سه بازدید کردند و با مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل این شرکت و سایر مسئولین کارخانه گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ذوب آهن اصفهان یکی از صنایع پایه و از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. بنده در دوران فعالیت در سمت معاونت ریاست جمهوری نیز بازدیدی از ذوب آهن اصفهان داشتم و هم اکنون که در ابتدای مجلس یازدهم هستیم نیز علاقمند بودم بازدیدی از این کارخانه عظیم داشته باشم.

خودکفایی در تولید ریل ملی،ثمره تلاش و کوشش شبانه روزی متخصصین ذوب آهن اصفهان است

وی با اشاره به اینکه انصافاً  تلاش و کوشش کارگران در جبهه صنعت از نزدیک نمود ویژه ای دارد ، افزود : آماده سازی کوره بلند این کارخانه عظیم که بیش از نیم قرن از عمر آن می گذرد جای تشکر و  قدردانی دارد. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : یکی از جاذبه های ذوب آهن اصفهان برای بنده تولید ریل مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا است و امروز این فراغ خاطر را داریم که این شرکت مادر صنعتی می تواند کلیه نیازهای خطوط راه آهن کشور را پوشش دهد و لذا میتوانم بگویم خودکفایی در تولید ریل ملی،ثمره تلاش و کوشش شبانه روزی متخصصین ذوب آهن اصفهان است.

دکتر میرتاج الدینی ادامه داد: نسل آینده قطارهای ایران،از نوع پر سرعت هستند که ذوب آهن اصفهان تامین ریل استاندارد آنها را از شمال تا جنوب و شرق تا غرب   پوشش دهد.

کمبود مواد اولیه، تولید ذوب آهن اصفهان را ناتمام گذاشته است

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که دولت و مجلس چگونه می توانند دغدغه اصلی ذوب آهن اصفهان که نداشتن مواد اولیه است را برطرف نمایند چنین گفت : امروز مطلع شدم این شرکت عظیم به دلیل نداشتن سنگ آهن نمی تواند با ظرفیت کامل تولید داشته باشد زیرا بخش اعظمی از   سنگ آهن تولیدی کشور متاسفانه صادر می شود و این در حالی است که همین ماده اولیه با ورود به این کارخانه و تبدیل شدن به محصول نهایی می تواند ارزش افزوده چند برابری را به ویژه در شرایط تحریم کنونی برای کشور به ارمغان بیاورد. انشاا... به کمک نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مبحث مهم اختصاص دادن معدن به ذوب آهن اصفهان را به صورت جدی از وزارت صمت پیگیری می کنیم تا مشکل تامین مواد اولیه این شرکت برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه مجلس نیز گفت : ذوب آهن از اوایل انقلاب و قبل از آن به عنوان یک صنعت ملی شناخته شده است. برای ساخت این مجموعه عظیم فولادی از بیت المال کشور هزینه بسیاری شده و چندین نسل با تعهد و تلاش شبانه روزی زحمت کشیدند و حقیقتاً امروز جای تعجب دارد که چرا این کارخانه عظیم با این وسعت،قدمت و تکنولوژی با نیمی از ظرفیت تولید محصولات استاندارد را در دستور کار دارد، مجموعه توانمندی که نیروی انسانی متخصص آن در ایران در کشور حرف اول را می زند.

وی اضافه کرد : سنگ آهن که نعمت خدادادی است از ذوب آهن اصفهان دریغ می شود و لذا تولید محصولاتی جدیدی چون ریل و همچنین اشتغالزایی برای جوانان ایرانی توسط این کارخانه ابتر می ماند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت : برای فعال ماندن سرمایه های ملی ایران زمین،مانند ذوب آهن اصفهان باید سرمایه خدادادی کشور در اختیارشان قرار داده شود و لذا این موضوع را به صورت ویژه از وزارت صمت پیگیری خواهیم کرد تا جهش تولید مد نظر رهبر معظم انقلاب محقق شود.

با صادرات 50 درصد از محصولات نهایی دیگر خام فروشی مواد اولیه توجیهی ندارد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود : هم اکنون حدود 50 درصد از محصولات نهایی  ذوب آهن اصفهان به بیش از بیست کشور دنیا صادر می شود این دستاورد بزرگ در کنار خام فروشی مواد اولیه واقعاً بی انصافی است و توجیهی ندارد. مدتی است می بینیم معادن کشور نیز زنجیره تولید خودشان را تکمیل می کنند و اقدام به تاسیس واحدهای فولادی در کنار معادن کردند که این اقدام شایسته ای نیست و باید ابتدا نیاز داخل و واحدهای فولادی فعلی تامین شود و سپس صادرات مواد اولیه و همچنین مجوزهای جدید فولادی صادر شود.

مهندس یزدی زاده مدیرعامل شرکت نیز گفت : ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها شرکتی که تولید آن به روش کوره بلند است، متاسفانه از یارانه انرژی برخوردار نیست این موضوع قیمت تمام شده محصولات ذوب آهن را  با سایر شرکت ها متفاوت ساخته است.

وی افزود : امیدواریم با تامین پایدار مواد اولیه شرکت که بزرگترین دغدغه امروز تک تک ذوب آهنی ها است بتوانیم جهش تولید مد نظر رهبر معظم انقلاب را محقق نماییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز