خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در تامین قطعه و افزایش کیفیت خودرو/ در اقتصاد مقاومتی اصل مهم تکیه بر توان داخلی است

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۸۷۳

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند در افزایش کیفیت محصولات و تامین قطعات خودروها نقش به سزایی داشته باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از سایپا ، سید علی موسوی حمایت خودروسازان از شرکت های دانش بنیان را برگ برنده ای برای این صنعت عظیم داخلی دانست و تصریح کرد: برای عرضه کالاهای با کیفیت و افزایش رقابت در بازارهای داخلی و حتی خارجی نیازمند حمایت نیروهای متخصص و شرکت های دانش بنیانی هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر به دوره بلوغ خود رسیده اند، تصریح کرد: مجموعه های دانش بنیان با عرضه و کاربرد علم خود می توانند باعث رشد صنعت و به خصوص پیشرفت صنعت خودرو شوند.

موسوی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی اصل مهم تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از ظرفیت های ملی است تا بتوانیم در شرایط مختلف بر مشکلات موجود فائق آییم؛ با چنین رویکردی از سخت ترین تحریم ها هم عبور خواهیم کرد.

قطع وابستگی به دانش شرکت های خارجی ضروری است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قطع وابستگی به دانش شرکت های خارجی را امری ضروری دانست و گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند با ارائه برنامه ها و قابلیت های خود در عرصه صنعت، حمایت خودروسازان را جلب و با استفاده از امکانات مادی و غیر مادی نیازهای آنها را مرتفع کنند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: بومی سازی قطعات و دانش فنی در بخش صنعت کشور امری مهم  است و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم، حال که صنعت خودرو برای همکاری با دانش بنیان ها پیش قدم شده است، ضرورت دارد که شرکت های دانش بنیان برای همکاری اعلام آمادگی کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده شاهد رشد و پیشرفت دانش در بخش صنعت و همکاری متقابل شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و خودروسازان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز