خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید؛

افزایش واردات فولاد روسیه از مبدا ترکیه

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۳۴۹

بر اساس گزارش وزارت بازرگانی ترکیه صادرات فولاد ترکیه به روسیه از ژانویه تا ماه می 2020 نسبت به مدت مشابه در سال 2019، 3.63 درصد رشد داشته است و به 29.8 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،‌ در ماه می سال 2020 صادرات فولاد از ترکیه به روسیه در مقایسه با ماه می 2019 با 33.72 درصد کاهش به 5.4 میلیون دلار رسید.

صادرات فولاد از ترکیه به بازارهای جهانی در 5 ماه اول سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال 2019 با 22.9 درصد کاهش به 4.8 میلیارد دلار رسید.

براساس اطلاعات وزارت بازرگانی، صادرات فولاد ترکیه 7.9 درصد از کل صادرات این کشور در دوره گزارش را تشکیل داده است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: در ماه می 2020 ، ترکیه 817.7 میلیون دلار فولاد به خارج از کشور صادر کرد که در مقایسه با ماه مشابه سال 2019 ، 39.7 درصد کمتر است.

صادرات فولاد ترکیه برای ماه می 2020 بالغ بر 8.2 درصد از کل صادرات این کشور بوده است. از ماه می سال 2019 تا می 2020 ، صادرات فولاد ترکیه به بازار های جهانی  بیش از 12.3 میلیارد دلار بوده است.

ترکیب تولید محصولات فولادی در کشور ترکیه بیشتر بر مقاطع طویل متمرکز است. به‌طوری‌که از تولید ۳۵ میلیون تنی فولاد این کشور ۸۱ درصد به مقاطع طویل، ۱۷ درصد به محصولات تخت و ۲ درصد به فولادهای آلیاژی و خاص اختصاص دارد. از لحاظ روش تولید نیز ۷۴ درصد تولید فولاد ترکیه از طریق بازیافت و ذوب قراضه انجام می‌گیرد. هم‌اکنون به خاطر رعایت الزامات زیست محیطی مورد نظر اتحادیه اروپا، فولادسازان ترکیه شدیدا به دنبال اجرای پروژه‌های زیست محیطی و کاهش آلاینده‌های صنعتی هستند.

مکان یابی کارخانه های فولاد این کشور از مزایای استراتژیک این صنعت بشمار می روند.  تقریبا تمام کارخانه‌های فولاد ترکیه در مجاورت آب‌های آزاد و دریای مدیترانه و دریای سیاه قرار دارند . عمده فولادسازان ترکیه در چهار منطقه مرمره در شمال غرب کشور، کارادنیز در شمال، ازمیر در جنوب غرب و اسکندرون در جنوب شرق کشور مستقر هستند. مجاورت با آب‌های آزاد موقعیت استراتژیکی را برای دسترسی به مواد اولیه و همچنین صادرات محصولات فولادی ترکیه فراهم کرده است. بسیاری از فولادسازان ترکیه در کنار سایت‌های تولیدی خود دارای بنادر اختصاصی هستند. به عنوان مثال گروه فولاد اردمیر دارای دو بندر اختصاصی در دریای سیاه و دریای مدیترانه برای تخلیه و بارگیری مواد اولیه و محصولات فولادی است.

ترکیه بیشترین تعداد کارخانه‌های قوس الکتریکی را در جهان دارد که این کشور را به بزرگ‌ترین وارد‌کننده قراضه در دنیا تبدیل کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در روزنامه توسعه، واردات قراضه این کشور در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲۲ میلیون تن بوده که ۶۰ درصد آن از کشورهای اتحادیه اروپا و CIS، و ۲۶ درصد از ایالات متحده تامین شده است، بنابراین بی جهت نیست که تمام فعالان بازار جهانی قراضه نگاه ویژه‌ای به ترکیه داشته و تحولات این بازار را به دقت رصد می‌کنند. امروزه در تجارت بین‌المللی مبنای قیمت قراضه در جهان بر اساس قیمت CFR قراضه در بنادر ترکیه تعیین می‌شود.

منبع: MENAFN

ترجمه و تدوین: دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز