خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنعت کفش معتقد است؛

محاسبه مالیات در ایران سختگیرانه است

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۱۱۶

یک فعال صنعت کفش، معتقد است: دریافت مالیات برای گردش چرخ اقتصاد کشور نیاز است؛ اما در ایران محاسبه آن بسیار سختگیرانه بوده و دولت با دریافت مالیات، قصد کاهش بدهی خود را دارد. این امر باعث ضربه به تولید کننده می شود.

محمد عرب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، عنوان کرد: در شرایط سخت اقتصادی، تولیدکنندگان نیازمند حمایت و تشویق هستند؛ ‌اما سخت‌گیری در محاسبه مالیات باعث دلسردی تولیدکننده می شود.

وی معتقد است: زمانی که یک تولیدکننده هیچ معوقی به بانک نداشته و بیمه کارکنان را به موقع پرداخت می کند، دولت باید حمایت کند، ‌نه اینکه با دریافت مالیات آن هم به این شکل موجود، چوب لای چرخ تولید بگذارد.

وی بروکراسی اداری و عدم همکاری در گمرک را یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان دانست و گفت: دپو محصولات در گمرک باعث افزایش هزینه تولیدکنندگان در شرایط سخت اقتصادی می شود.

وی با انتقاد بر اینکه شرکت های پتروشیمی محصولات خود را با ارز روز حساب می‌کنند، گفت: شرکت های پتروشیمی با عرضه یکباره محصولات خود در بورس باعث افزایش تقاضا و در راستای آن افزایش قیمت می‌شوند.

عرب با بیان اینکه در بورس، عرضه باید مطابق تقاضا باشد،‌ گفت: به دلیل اینکه عرضه مواد اولیه تولید کفش بسیار کمتر از تقاضا است،‌ باعث افزایش قیمت می شود. در حال حاضر مواد اولیه تولید کفش را از قیمت دلار گران‌تر خریداری می‌کنیم. این امر رفته رفته باعث افزایش قیمت محصول شده و در راستای آن قاچاق افزایش میابد.

این فعال صنعت کفش معتقد است: با توجه به شرایطی که دولت برای تولیدکنندگان در نظر گرفته، باعث ورشکستی آن خواهد شد و این امر برای اقتصاد کشور خطرناک است.

وی با تشکر از عملکرد پتروشیمی کارون در صنعت کفش گفت:‌ این شرکت خوشبختانه قیمت مناسبی برای مواد اولیه درج می‌کند. این امر باعث میشود تا تمامی فعالان این صنعت بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز